قاسمی‌پور در گفت‌وگو با پانا:

شناساندن شخصیت‌های ملی به نسل نوجوان نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید برنامه جامعی برای شناساندن شخصیت‌های ملی و موثر به نسل نوجوان تدوین و اجرا شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شناساندن شخصیت‌های ملی به نسل نوجوان  نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع است

شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در حوزه آموزش، موضوع حائز اهمیت، نیروی انسانی ماهر و توانمند است که از طریق نیروی انسانی توانمند می‌توان توقع داشت که نسل آینده انتظارات کشور را برطرف کند. تا زمانی که نیروی انسانی ماهر برای آموزش و پرورش تامین نشود، نمی‌توان به رفع مشکلات موجود امیدوار بود.»

نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت با اشاره به ضرورت ترویج هویت ملی میان نسل نوجوان کشور خاطرنشان کرد: «ترویج هویت ملی میان نسل نوجوان حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشت. مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند بنابراین باید برنامه ای طولانی مدت برای شناساندن شخصیت های ملی به دانش آموزان تدوین و اجرا کرد.»

وی ضمن اشاره به معیشت فرهنگیان گفت: «با تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان تا حدودی شاهد بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان بودیم. اما باید در نظر داشت که تا زمانی که وضعیت اقتصادی کشور اصلاح نشود، هرچقدر هم بخواهیم حقوق فرهنگیان و کارمندان را اضافه کنیم باز هم مشکلات رفع نمی‌شود.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص برنامه هفتم توسعه نیز افزود: «لایحه برنامه هفتم لایحه‌ای پنج ساله است و احکام آن باید مشکلات چند سال آینده کشور را حل کند. در حوزه آموزش مشکلاتی از جمله کمبود فضای آموزشی، تامین نیروی انسانی و گسترش عدالت آموزشی وجود دارد که باید برنامه‌ای تدوین و تنظیم شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار