مریم امیدی پارسا در گفت‌وگو با پانا:

هر رشته‌ای شانس مدال داشته باشد به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

پیست استاندارد روئینگ نداریم/ بهترین رکوردها را در مسابقات مسکو زدیم/ با تایم‌های جهانی فاصله داریم

تهران (پانا) - دانشجوی سابق دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهیدرجایی و دارنده دو مدال طلای روئینگ آسیا گفت‌ از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها اعلام کرده‌اند، هر رشته‌ای که شانس کسب مدال دارد به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هر رشته‌ای شانس مدال داشته باشد به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

مریم امیدی پارسا در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اردوی تیم ملی روئینگ بانوان اظهار داشت: «اردوهای خوبی داشتیم و توانستیم تا حدودی به آمادگی برسیم. در این مدت مسابقات خوبی هم شرکت کردیم که بهترین آن، مسابقه جایزه بزرگ مسکو بود. در این مسابقات ما توانستیم در ارنج‌های مختلف ۳ مدال بگیریم. در ۴ نفره سنگین و دبل سبک و سنگین ۳ برنز گرفتیم. اما مهمتر از این مدال‌ها، تایم‌هایی بود که ثبت کردیم. توانستیم رکوردهای خوبی را بزنیم که بهتر از زمان‌هایی بود که در اردوهای داخلی داشتیم.»

اردوی 40 روزه روئینگ‌سواران در مسکو

وی افزود: «روئینگ رشته‌ای است که امکانات در آن حرف اول را می‌زند. متاسفانه در ایران به دلیل اینکه پیست استاندارد نداریم، مجبوریم در دریاچه آزادی که ۱۰۰۰ متر است، رفت و برگشت پارو بزنیم. البته پشت سدها مسافت ۲ کیلومتری داریم ولی چون مثل پیست استاندارد لاین‌بندی نیست، نمی‌شود روی آن حساب کرد. برای اینکه بتوانیم برای بازی‌های آسیایی هانگژو آمادگی خوبی داشته باشیم، قرار شده اردویی ۳۰ یا ۴۰ روزه در مسکو برگزار کنیم. زمان دقیق اعزام به این اردو را نمی‌دانم. شاید بعد از اتمام اردو مستقیم به محل بازی‌های آسیایی برویم.»

بانوی قهرمان روئینگ در پاسخ به این سوال که اردوی بلند‌مدت از لحاظ روحی شما را دچار مشکل نمی‌کند؟ تصریح کرد: «دوازده سال است که در تیم ملی هستم. در این مدت اردوهایی در شهرستان‌ها داشتیم که چند ماه طول کشیده است و نزدیک به ۳ ماه خانواده خود را ندیدیم. بالاخره این مشکلات وجود دارد و کاری نمی‌شود کرد. ما عادت کردیم و امیدواریم این تلاش و سختی‌ها نتیجه بدهد و این بار بتوانیم خوش‌رنگ‌ترین مدال را بیاوریم.»

مریم امیدی پارسا گفت: «ارنج قایق‌ها هنوز مشخص نشده و اواخر مرداد از سوی مربیان اعلام می‌شود. همیشه رشته روئینگ مدال‌آور بوده و امیدوارم بتوانیم با توجه به تیم یکدست و خوبی که داریم، بازهم روی سکو برویم. کمیته ملی المپیک هم به فدراسیون‌ها اعلام کرده که هر رشته‌ای که شانس مدال‌آوری دارد، به هانگژو اعزام می‌شود. بالاخره چون هزینه‌ها سنگین است، گفته‌اند که تیم‌های مدال‌آور بروند. ما تلاش خود را تا آخرین لحظه برای موفقیت انجام می‌دهیم.»

رقبای اصلی ما در بازی‌های آسیایی کشورهای شرق آسیا هستند

وی تاکید کرد: «همه تیم‌ها کار و پیشرفت کردند. تیم‌های چین و کره الان در حد مسابقات جهانی رکورد می‌زنند و خیلی قدرتمند هستند. بالاخره تفاوت امکانات هم اینجا مشخص می‌شود. کلا رقبای اصلی ما در بازی‌های آسیایی کشورهای شرق آسیا هستند. ما البته پیشرفت خوبی کردیم و می‌توانیم با فینالیست‌های b و c جهانی رقابت کنیم اما رقابت در فینال a سخت است. چون رکوردها بالاست و فاصله زیادی با آن‌ها داریم.»

مریم امیدی پارسا در پایان گفت: «از وقتی مربی تیم روئینگ یکی شده است، تیم متحدتر و منسجم شده است. قبلا بانوان ۳ تیم مختلف داشت. اما الان هم بانوان و هم آقایان زیر نظر یک مربی تمرین می‌کنیم و همبستگی زیاد شده است. البته که نتیجه گرفتن روئینگ بستگی به شرایط مسابقه، شرایط آب‌و‌هوایی و آمادگی ورزشکار دارد.‌ امیدوارم بتوانیم تا بازی‌های آسیایی به آمادگی بالا برسیم و نتیجه‌ای که مد نظر ماست را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار