معلم منتخب کشوری در جشنواره ملی الف تا:
فراگیری درس همراه با بازیهای رایانهای، در آموزش دانشآموزان موثر است
تبریز (پانا) - معلم منتخب کشوری در جشنواره ملی الف تا ضمن اشاره به اهمیت شرکت در این جشنواره توسط معلمان ایدهپرداز، فراگیری درس همراه با بازیهای رایانهای را در آموزش دانشآموزان موثر دانست.
نوید حاتمی در گفتوگو با پانا گفت: «یکی از اسناد مهم آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است و در جهت پیادهسازی این سند مهم رویدادی با عنوان «الف تا» در نظر گرفته شده است.»
وی افزود: «رویداد «الف تا» در سه هدف از جمله ایجاد بستر و سکوی شناسایی و تولید ایدهها، شناسایی معلمان، مدیران و مدارس نمونه کشور و ایجاد شبکه و به هم پیوستن معلمان، مدیران و مدارس کشور در جهت ایجاد تحول در مدارس است.»
آموزش کتب درسی با استفاده از بازیوارسازی
حاتمی در رابطه با پروژه برگزیده خود اظهار کرد: «طرح بنده در این جشنواره سامانه آموزش و آزمون مبتنی بر روش «بازی وارسازی» بود که در مقطع ابتدایی تک تک صفحات دروس را به بازیهای رایانهای تبدیل کردهایم و دانش آموز در این سامانه همراه با نشاط و نظارت کامل هم آموزش میبیند و هم ارزشیابی میشود و میتوان گفت که این روش در فرایند تدریس دانشآموز را در فراگیری درس به وجد میآورد.»
وی ادامه داد: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای ۲۳ هدف است که در پروژه طراحی شده توسط بنده ۱۱ هدف از این سند از جمله عدالت آموزشی، صرفهجویی در مصرف کاغذ و استفاده از تکنولوژی فرایند تدریس لحاظ شده است.»
وی ضمن توصیههایی به دیگر معلمان برای شرکت در این جشنواره گفت: «این دوره از رویداد «الف تا» اولین دوره برگزاری بود و قرار بر این است که هرساله این اتفاق تکرار شود و انشاالله معلمان ایدهپرداز و معلمانی که احساس میکنند با ایدههای خودشان مشکلی را پوشش میدهند و در راستای سند تحول بنیادین مشکلی را حل میکنند میتوانند در این جشنواره شرکت کنند.»
وی در پایان گفت: «از معلمانی که ایدههای نابی در راستای رفع مشکلات کلاس های درسی دارند دعوت میکنم تا در این رویداد شرکت کنند و هم ایدههای خود را در کل کشور به اشتراک بگذارند.»
ارسال دیدگاه