فرماندار شهرستان بهارستان:

قرآن دفترچه راهنما در زندگی و نقشه راه سعادت ما است

بهارستان دو (پانا) - فرماندار بهارستان دو در اختتامیه مسابقات فرهنگی، پرورشی و هنری سه سال اخیر این شهرستان، قرآن کریم را دفترچه‌ای برای راهیابی در زندگی و کلام خداوند متعال خواند.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
قرآن دفترچه راهنما در زندگی و نقشه راه سعادت ما است

عبدالله نوحی، فرماندار بهارستان در اختتامیه مسابقات قرآن، عترت نماز در جمع دانش‌آموزان منتخب این مسابقات گفت: با استفاده از تعالیم قرآن می‌توانیم سال‌های طولانی را در این راه طولانی و پرپیچ و خم زندگانی به بهترین نحو ممکن بگذرانیم؛ راهی که آمیخته با قرآن باشد راهی دائمی و غیرقابل تذلزل است و هر جای دنیا که زندگی کنیم، می‌توانیم از توصیه‌های قرآن بهره کافی را ببریم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه ۱۴قرن از نزول قرآن می‌گذرد هنوز حقانیت قرآن برجای مانده، و همچنین حقانیت آن روزانه در حال افزایش است؛ اگر ما شاهد حسادت و اهانت کشورهای اروپایی به قرآن کریم هستیم، دلیل آن شیوع مطالب قرآنی در سراسر دنیاست‌.

فرماندار بهارستان دو بیان کرد طی‌کردن راه دین، ائمه اطهار و قرآن جز خشنودی به ارمغان نخواهد آورد و افزود: گردهمایی امروز دو گفتمان را به همراه دارد؛ گفتمان اول متکی بودن به قرآن و به سعادت رسیدن و گفتمان دوم نشانگر رویکرد متکی بر نظام شیطان است.

نوحی ضمن اشاره به جنبه علمی دنبال کردن راه دین اذعان کرد: اگر دانش‌آموزان نخبه علمی و قرآنی که در این اختتامیه حضور یافتند، با ‌کمی مطالعه می‌یابند که قرآن برنامه‌های بسیار مصلحت‌بینانه‌ای برای نوجوانان و دانش‌آموزان از قبل فراهم کرده و این یعنی قرآن برای تمام دهه‌ها راه نجات قرار داده است ولی متاسفانه هنوز مطالب قرآن آن‌طور که باید اطلاع رسانی نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تفکر بر آیات قرآن تاکید کرد:‌‌ دانش‌آموزان کشور ما معصوم و پاک هستند و ما باید با تمسلک به اهل بیت هرچه سریعتر تعالیم قرآن را به آن‌ها آموزش دهیم و دانش‌آموزان را به تفکر به این آیات تشویق کنیم؛ همچنین دانش‌آموزانی که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفته‌اند را راهنمایی کرده و با راه قرآن آشنا کنیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سال آینده معلمانی برای تدریس درس قرآن انتخاب خواهند شد که با تقوا بوده و بتوانند الگوی قرآنی و علمی برای دانش آموزان باشند تا فرهنگ اصیل دینی ایرانیان تا ابد پایدار بماند و این درخت دینی که با علم زینت بخشیده شده تا همیشه سبز بماند.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار