مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

اعتقاد به موضوعات عفاف و حجاب در بین کارکنان موجب ترویج این گفتمان در مدارس می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد حجاب و عفاف به بیان اقدامات موثر در این بحث در مدارس پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتقاد به موضوعات عفاف و حجاب در بین کارکنان موجب ترویج این گفتمان در مدارس می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی سبحانی رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی تربیت سیاسی معاونت پرورشی و فرهنگی در جلسه ستاد حجاب و عفاف ضمن خیر مقدم به حاضران، با اشاره به سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۵ و قتل عام مردم توسط رضاخان در اعتراض به کشف حجاب، دستور کار جلسه را اعلام کرد و گفت «ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب یکی از تکالیف و وظایف وزارت آموزش و پرورش به استناد قوانین و اسناد بالادستی از جمله مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات شورای‌عالی آموزش و پرورش و سند تحول بنیادی است که امیدواریم با هم‌افزایی و همفکری و بحث و بررسی هم در این جلسه بتوانیم در این مسیر با اقدامات فرهنگی و ایجابی مناسب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان منشا اثر باشیم.

سپس مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد به بررسی و مرور مصوبات ۴۲۷ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: آموزش، ساماندهی، توجیه و به کارگیری مدیران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان اهمیت و ضرورت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی اضافه کرد: اعتقاد و التزام به موضوعات عفاف و حجاب در بین کارکنان موجب ترویج این گفتمان در مدارس و مراکز آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عفاف و حجاب از همه حوزه‌ها و معاونت‌های ستادی درخواست کرد اقدامات، فعالیت‌ها و کارویژه‌های خود را به دبیرخانه عفاف و حجاب مستقر در اداره‌کل فرهنگی هنری ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی و بررسی آنها بسته‌ای جامع از اقدامات وزارت آموزش و پرورش طراحی و تدوین شود.

گفتنی است اعضای حاضر در این جلسه نیز به بیان برنامه‌ها، پیشنهادات و اقدامات حوزه کاری خود در اجرای مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پرداختند و در خصوص تکالیف و وظایف، موانع موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار