چهار اثر در نهمین دوره توانمندسازی خادمین کنگره ملی شهدای دانشجومعلم کشور رونمایی شد

قم (پانا) - مراسم اختتامیه نهمین دوره توانمندسازی خادمین کنگره ملی شهدای دانشجومعلم با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان قم برگزار و از چهار اثر و طرح مرتبط با کنگره رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
چهار اثر در نهمین دوره توانمندسازی خادمین کنگره ملی شهدای دانشجومعلم کشور رونمایی شد

مراسم اختتامیه نهمین دوره توانمندسازی خادمین و دست اندرکاران کنگره ملی شهدای دانشجومعلم کشور با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سالن همایش غدیر مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم سیره شهدا را در جامعه ترویج کنیم نیازمند کار‌های مستمر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تقویت هویت ملی و اسلامی از نیاز‌های امروز جامعه است، گفت: امثال شهید سلیمانی‌ها توانستند با رشادت‌های خود در ایجاد و تقویت این هویت نقش مهمی ایفا کنند و بدون شک برگزاری مراسم مربوط به شهدا نقش مهمی در ایجاد همدلی و استحکام دارد.

در ادامه، سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تشریح برکات برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه فرهنگیان یک ستون و بنای جدی است چراکه رویکرد فرهنگی و تربیتی این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها متمایز است.

وی پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت را از الزامات حرکت درست دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: خانواده‌های شهدا با حضور در جمع‌های دانشجویی می‌توانند به خوبی سیره و روش شهدا را برای دانشجویان تبیین کنند.

در این مراسم از چهار اثر و طرح مرتبط با ستاد کنگره ملی شهدای دانشجومعلم به نام‌های نماهنگ کتاب زمان با صدای عرفان نظری، پایگاه اطلاع رسانی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم با عنوان حنیف (hanif.org)، کتاب «کنگره تراز» مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب و سرود کنگره با عنوان چشم امید با حضور حجت الاسلام موسوی رییس دانشگاه فرهنگیان استان قم و دیگر مسئولان آموزش و پرورش رونمایی و این سرود توسط گروه سرود دانش آموزی جابر، اجرا شد.

همچنین طراح چهره شهید مسعود جدیدی از شهدای دانشجومعلم با اهدای انگشتری سردار شهید حاج قاسم مورد تقدیر قرار گرفت و به قید قرعه به تعدادی از برگزارکنندگان کنگره ملی شهدای دانشجومعلم از سراسر کشور، کمک هزینه اعزام به زیارت عتبات عالیات تقدیم شد.

به گفته محمد حفیظی دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو، دوره آموزشی مذکور از ۲۳ تا ۲۶ تیر با هدف آشنایی برگزارکنندگان اجلاسیه‌های استانی با نحوه برگزاری اجلاسیه‌ها برگزار شد.

وی افزود: تاکنون مشخصات هزار شهید دانشجومعلم جمع آوری شده و مشخصات ۳۸۰ شهید هنوز کامل تکمیل نشده است.

حفیظی ادامه داد: دو کتاب مرجع در حال تالیف است، کتاب اول فرهنگنامه شهدای دانشجومعلم هر استان است و دیگری فرهنگ اعلام شهداست و به امید خدا بنا داریم کنگره ملی شهدای دانشجومعلم کشور را اواخر سال ۱۴۰۳ یا اوایل سال ۱۴۰۴ برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار