رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

بازنگری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی از برنامه‌ریزی برای اصلاح و بازنگری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

حمید طریفی‌حسینی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه سال گذشته تمرکز اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر طراحی و استقرار یک نظام با عنوان نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله به‌هنگام بوده است، گفت: منابع زیادی برای استقرار این نظام اختصاص یافت، نیروی انسانی متخصص تامین شد، قوانین و مقرراتی در این حوزه به وجود آمد و شاهد تغییراتی در قوانین فعلی بودیم؛ همچنین مراکز اختلال یادگیری تبدیل به مراکز جامع سنجش، آموزش و مداخله به‌هنگام شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی ادامه داد: امسال اما تمرکز روی حوزه آموزش است، یعنی برنامه‌ریزی آموزشی به نحوی خواهد بود تا بتوانیم مداخله به‌هنگام و درست داشته باشیم. همچنین اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی در دستور کار است و کارگروه‌هایی با حضور همکاران تشکیل شده است تا به صورت ویژه بر این موضوع تمرکز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید معماری کلان برنامه درسی و کلان‌الگوهای برنامه‌ درسی برای دوره‌های مختلف تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طراحی شود، عنوان کرد: مبتنی بر برنامه درسی صحیح می‌توان ارتباط طولی و عرضی مفاهیم در کتاب‌های درسی را طراحی و مبتنی بر کلان‌الگو، کتب را بازنویسی کرد.

طریفی حسینی افزود: در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموز گروه اوتیسم نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که در کنار برنامه‌های روتین که عمدتا برای دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی وجود دارد، برنامه‌ درسی خاصی برای آن‌ها وجود داشته باشد؛ مطالعات مربوط به این موضوع در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار