همایش «شمیم حسینی» ویژه هیأت‌های مذهبی قم برگزار شد

قم (پانا) - همزمان با فرارسیدن ایام محرم الحرام همایش «شمیم حسینی» با حضور هیأت‌های مذهبی استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش «شمیم حسینی» ویژه هیأت‌های مذهبی قم برگزار شد

همایش «شمیم حسینی» همزمان با فرارسیدن ایام محرم الحرام به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و شورای هیات های مذهبی استان در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف قم طی سخنانی اظهار کرد: لازم است بخشی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه محرم، مربوط به مسئله عفاف و حجاب و زنان باشد.

وی افزود: موج بی عفتی و بی حجابی که طی این سال‌ها در جامعه به راه افتاده و نتیجه نقشه‌های دشمنان است، باید در هیئت‌های مذهبی خنثی شود.

اسکندری تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی محل انسان‌سازی، تربیت نسل‌ها و اصلاح جامعه است و هر چه تا امروز هم نصیب ما شده، به برکت همین عزاداری‌هاست وگرنه مشکلاتمان چندین برابر می‌بود.

در ادامه حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، عنوان کرد: به روز بودن، یکی از مهمترین ویژگی‌های یک هیئت مذهبی است همانطور که رهبری فرمودند ما هیئت سکولار نداریم؛ امروز مباحث معیشتی و فرهنگی همچون عفاف و حجاب مطرح است که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار بگیرند.

رفیعی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی باید هیئت علمی داشته باشند و اعضای این هیئت‌ها می‌توانند موضوعات اساسی و نیازهای روز جامعه را تعیین کرده و برای آنها برنامه داشته باشند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از برپایی هیئت‌های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند است، به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار