زنگنه:

سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به‌ویژه در حوزه مهارتی به‌روزرسانی شود

سازمان برنامه و بودجه مکلف به حمایت از کسب‌وکارهای خرد شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون لایحه برنامه هفتم توسعه گفت کمیسیون در بند (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه مهارتی به‌روزرسانی شود. در این بخش همه دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلف شدند تا با نگاه مهارت‌آموزی به سمت به روزرسانی فصل‌های درسی خود حرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به‌ویژه در حوزه مهارتی به‌روزرسانی شود

محسن زنگنه در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به خبرنگاران اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون برنامه هفتم، ماده ۶ لایحه که به موضوع اشتغال با اولویت اشتغال‌های خرد پرداخته بود، بررسی شد.

وی افزود: پیش از این در مواد (۳)‌ و (۴) لایحه برنامه هفتم توسعه تأمین مالی صنایع بزرگ در دستور کار بود ولی در ماده (۶)‌ به کسب و کارهای خرد توجه شده که برای رونق کسب و کارهای خرد بسیار سودمند است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به تصویب بند (الف) و (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم توسعه یادآور شد: در این بند سازمان برنامه و بودجه مکلف شد به شرکت‌های تسهیل‌گر در ایجاد کسب و کارهای خرد مجوز دهد تا این شرکت‌ها مورد حمایت قرار گرفته و زنجیره تولید در کسب و کارهای خرد ایجاد شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنین کمیسیون در بند (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه مهارتی به روزرسانی شود. در این بخش همه دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلف شدند تا با نگاه مهارت‌آموزی به سمت به روزرسانی فصل‌های درسی خود حرکت کنند.

زنگنه با اشاره به بررسی موضوع "استاد شاگردی" در برنامه هفتم توسعه ادامه داد: به واقع یکی از معضلات کشور از بین رفتن سیستم استاد شاگردی است که زمانی در کشور رسم بود. این سیستم هم کارآفرین تربیت می‌کرد و هم به اصطلاح مشکل اشتغال در کشور برطرف می شد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع چند سال است که از بین رفته است بر همین اساس در ماده (۶) لحاظ شد و اکنون به کمیته تخصصی کمیسیون برای بررسی‌های بیشتر بازگردانده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار