مدیرکل اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

امروز دانش‌آموزان در عصر متاورس، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به سر می‌برند

شازند (پانا) - مدیرکل اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت دانش‌آموزان با سرعت برق و باد به سمت جلو حرکت می‌کنند و امروز در عصر متاورس، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به سر می‌برند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
امروز دانش‌آموزان در عصر متاورس، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به سر می‌برند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی در جلسه‌ هم‌اندیشی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان فعالیت‌های اردویی و مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: امروز ما در کشور جمهوری اسلامی ایران تقریبا بالغ بر ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون همکار فرهنگی و بالغ بر صد هزار مدرسه و کانون فرهنگی و تربیتی و ۳۶۴ اردوگاه داریم.

وی افزود: امروز دانش‌آموزان ما در عصر متاورس، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به سر می‌برد در حالی که مربیان در سال‌های قبل باقی ماندند و دانش‌آموز ما با سرعت برق و باد به سمت جلو می‌روند، اما ما هنوز با چراغ نفتی حرکت می‌کنیم و این مسائل چالش‌های بسیار جدی است که ما با آن مواجه هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه‌ دهم دختر و پسر شهر مشهد مورد پایش قرار گرفتند و در پایان پایش مشخص شد ۸۲ درصد دانش‌آموزان گوشی هوشمند شخصی دارند.

پورثانی عنوان کرد: در سال ۹۵، ١٣٢ میلیارد تومن ارز از کشور خارج شده است. برای یک بازی کامپیوتری که ۲۰ برابر بودجه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد کشور است و بر اساس آمار بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون گیمر در کشور وجود دارد و بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گیمر داریم که تقریبا کل تعداد‌ دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال ما را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز فضای دانش آموز ما فضای متفاوتی است و باید از خودمان سوال کنیم؛ چقدر توانستیم با فضای دانش آموز خود جلو برویم؟ چه مقدار کار نمایشی و کمی گرایی انجام می‌دهیم؟ ما اصل کار را فراموش کردیم چون یادمان رفته ابزار هنر برای رشد دانش‌آموز و ارتباط بوده است نه اینکه اصل باشد که امروز سرود ما تبدیل به یک حرکت ضد تربیتی شود.

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه صالحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار