یک دانش آموز هنرمند در رویداد الف‌تا:

درخواست دانش‌آموزان از مسئولین، ایجاد بازار کار برای فارغ‌التحصیلان هنرستانی است

تهران (پانا) - یک هنرمند سفالگر در نمایشگاه الف‌تا ضمن بیان سختی‌های این مسیر و مواجهه با شکست‌ها و موانع، از مسئولین آموزش و پرورش خواست تا برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنرستانی بازار کار ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست دانش‌آموزان از مسئولین، ایجاد بازار کار برای فارغ‌التحصیلان هنرستانی است

ریحانه کاظمی؛ دانش آموز پایه دوازدهم و هنرمند سفالگر در «نمایشگاه الف‌تا» در گفت‌وگو با پانا در رابطه با چگونگی آغاز به کار در این رشته بیان کرد: «از کودکی به گرافیک و فعالیت های هنری علاقه مند بودم. همچنین علاقه خود به سفالگری و کار با گل سفال را از کودکی شناسایی کردم. در همین راستا به سفالگری علاقه‌مند شدم. ابتدا در کلاس های سفالگری و گرافیک ثبت‌نام کردم و پس از کشف استعدادهای خود و پرورش این استعدادها در این زمینه شروع به کار کردم. در ادامه به عنوان کارورز ادامه دادم. کار خود را با سفالگری با دست آغاز کردم و این روزها کار سفال‌کاری را با چرخ‌سفال انجام می‌دهم. از آن‌جا که بسیار به رشته خود علاقه داشتم با پرس و جو در زمینه عکاسی و نقاشی نیز اقدام کردم.»

وی در زمینه سختی های مسیر در راه دنبال کردن رشته مورد علاقه خود اذعان کرد: «من در ابتدا گمان می‌کردم در کار موفق نخواهم شد و شکست می خورم، اما تلاش کردم، بارها ساختم و نتیجه کارم خراب شد. دوباره درست کردم ولی امید داشتم و اطرافیان امید بیشتر به من می‌دادند. پس از آن که کارها به درستی پیش می‌رفت خود من نیز انگیز‌ه ام برای انجام آن فعالیت بیشتر می‌شد. خداروشکر در نهایت به نقطه مطلوب رسیدم و در حال پیشرفت هستم.»

وی در ادامه در رابطه با تلاش های خود پس از ناامیدی گفت: «بسیاری مواقع بود که فکر می‌کردم دیگر ادامه ندهم، اما باز تلاش خود را کردم. به خود گفتم «من باید بتوانم» و ادامه دادم. من اولین نفر در خانواده بودم به هنر علاقه داشتم و این علاقه از بچگی در من بود. خانواده ام در ابتدا مخالفت هایی داشتند، اما چون علاقه و کارهای من را دیدن باعث شد آن‌ها نیز علاقه پیدا کنند.»

کاظمی در پایان با اشاره به تبعیض میان رشته های نظری و هنرستان ها و همچنین بازار کار خطاب به مسئولین امر گفت: «در جامه با وجود اینکه اهمیت و تاثیرگذاری هنر، هنر و هنرمند جدی گرفته نشده‌اند. برخی افراد می‌گویند افرادی که از نظر درسی ضعیف هستند و یا در انجام کارها کاهلی دارند به هنرستان می‌روند. در صورتی که اصلا این‌طور نیست. در واقع کار ما در هنرستان ها دوبرابر می‌شود. این در حالی است که باز کار و شغل نیز در این رشته ها وجود ندارد و محصلین این رشته آینده مشخصی را برای خود نمی‌دانند. درخواست ما از مسئولین امر فرهنگ سازی در زمینه برابری میان رشته ها در جامعه و همچنین ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته ها است.»

خبرنگار دانش آموز: آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار