معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی:

طرح یار مهربان با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا می‌شود

اراک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت طرح یار مهربان با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان و تحقق اهداف کتب درسی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح یار مهربان با هدف ارتقا سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، مریم صالحی در حاشیه افتتاح طرح یار مهربان در استان مرکزی بیان کرد: طرح «یار مهربان» با هدف ارتقاء سواد خواندن دانش‌آموزان از طریق قصه‌گویی و نمایش خلاق، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تحقق اهداف کتاب‌های درسی و تقویت مهارت‌های زندگی اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح یار مهربان به استفاده از منابع غیردرسی تاکید شده و در این طرح نقش کتاب‌های داستان و قصه‌گویی در دوره ابتدایی به‌ ویژه پایه‌های اول و دوم پررنگ شده است و این طرح با رویکرد تجهیز کتابخانه‌های کلاسی دانش‌آموزان اجرا می شود و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی از کتاب‌های غیردرسی در کلاس استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهداف اجرای طرح یار مهربان خاطرنشان کرد: این طرح در واقع برای کمک به تدریس درس فارسی در پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی و تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی در حال اجراست و دانش‌آموزان را از لحاظ مهارت‌های زبانی، خواندنی و نوشتنی تقویت می‌کند.

صالحی عنوان کرد: طرح یار مهربان دوشنبه هر هفته و تا پایان شهریور در پایگاه‌های مجری طرح اجرا می‌شود و در قالب اجرای این طرح نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب بین دانش‌آموزان استان مرکزی توزیع می‌شود و دانش‌آموزان شرکت‌کننده به صورت چرخشی این کتاب‌ها را امانت گرفته و از همه عناوین توزیع شده در مدرسه استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی در اجرای این طرح تمرکز بر مدارس کم برخوردار است و افتتاحیه این طرح نیز در دبستان های ۱۵ خرداد و گل‌های فاطمی شهرک ولیعصر و دبستان نیکان کوی علی بن ابی‌طالب اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار