معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

توضیح معاون شهردار تهران درباره حواشی خانه اندیشمندان علوم انسانی

در هیات دولت، کلیات مسئولیت واحد کودکان کار، معتادان متجاهر و متکدیان به شهرداری تهران تصویب شد

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص حواشی خانه اندیشمندان علوم انسانی توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون شهردار تهران درباره حواشی خانه اندیشمندان علوم انسانی

محمدامین توکلی‌زاده در حاشیه برگزاری جشن فرزندان غدیر که با حضور هفت هزار نفر از کودکان کار و خیابانی در مجموعه 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و درخواست ما از رئیس‌جمهور واگذاری مسئولیت و مدیریت واحد 3 موضوع کودکان کار و خیابانی، معتادان متجاهر و متکدیان به شهرداری تهران بود که کلیات این مساله در جلسه هیات دولت به تصویب رسیده و این موضوع هم اکنون در کمیسیون تخصصی در دست پیگیری است.

وی افزود‌: پیش‌بینی می‌شود با تصویب کلیات موضوع اشاره شده در کمیسیون ذکر شده شاهد یک مدیریت واحد پس از سال‌ها درخصوص 3 موضوع کودکان کار و خیابانی، متکدیان و معتادان متجاهر در شهر تهران باشیم.

توکلی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه تعداد نفر از شهروندان در مهمانی 10 کیلومتری غدیر در روز جمعه گذشته در تهران شرکت کردند، گفت: سال گذشته بالغ بر 3 میلیون نفر در این مهمانی شرکت کردند که آمار نشان می‌دهد که تعداد شرکت‌کنندگان در مهمانی 10 کیلومتری غدیر امسال یک میلیون بیشتر از جمعیت سال گذشته بوده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به توجه شهرداری تهران به موضوع آسیب‌های اجتماعی مخصوصا کودکان کار و خیابانی و متکدیان و معتادان متجاهر گفت: این موارد به صورت ویژه در قرارگاه اجتماعی پیگیری و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی در خصوص حواشی خانه اندیشمندان علوم انسانی نیز با بیان اینکه سیاست کلی شهرداری تهران برای املاک اجتماعی‌اش، ارائه خدمات فراگیر به مردم است، گفت: پیش از این شهرداری املاکش را به سازمان‌ها، NGOها و ... می‌داد تا از طریق آنها خدمات به مردم ارائه شود اما این مدل در دنیا تغییر کرده و مدل اشتراکی اکنون در سطح دنیا مرسوم است و این بهترین روش است که ما می‌توانیم در تهران اجرا کنیم. چرا که شهرداری در تهران املاک زیادی ندارد که مدیران قبلی هم بخواهند آنها را به افراد و سازمان‌هایی داده و مدیریت بعدی خلع ید باشد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه دستگاه نظارتی در مورد املاک اجتماعی نامه مفصلی به شهرداری زده تا چگونگی محول شده این املاک را توضیح دهد، گفت: ما بنا به تعطیلی یا پلمب مجموعه نداریم و حتی در این ایام هم جلسات در آن خانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 97 و در دوره مدیریت شهری گذشته اخطار اولیه به بهره‌برداران این خانه داده شده بود و چهار بار به آنها تذکر دادیم و رسید دریافت کردیم، گفت: پس این ادعا که آنها می‌گویند ما خبر نداشتیم، نادرست است و ما قصد تعطیلی نداریم و اگر می‌خواستیم پلمب کنیم چرا در اتاق انتهای سالن را بستیم، می‌رفتیم در ورودی را می‌بستیم.

وی با بیان اینکه خودشان آمدند و با شهرداری مذاکره و گفت‌وگو کردند اما به یکباره موضع‌شان عوض شد، گفت: این تهمت‌ها به زاکانی نمی‌چسبد چرا که شهردار تهران در چند ماه گذشته جلسات زیادی با دانشگاه‌ها، نخبگان و دانشجویان داشته و این تهمت‌ها به وی نمی‌چسبد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه ما به دنبال فضای اشتراکی هستیم، گفت: همین حالا در خانه باز است و فعالیت آنها ادامه دارد و حتی سال قبل نیز از آنها حمایت مالی کردیم اما بنای ما به کار مشترک است اما حالا که موضوع را به مراجع قضایی بدند ما نیز به رای قضایی تمکین می‌کنیم و ما هم از طریق سیستم قضایی پیگیر موضوع هستیم تا اول مالکیت‌مان تثبیت شود و بعد هم وقتی مالکیت قطعی شد در مورد نظام مشترک تصمیم گیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار