سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

جشنواره بین‌المللی فیلم حوا تلاشی برای تحکیم خانواده است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در استان‌های مختلف گفت: جشنواره فیلم حوا در راستای تحکیم خانواده در جامعه تلاش می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین‌المللی فیلم حوا تلاشی برای تحکیم خانواده است

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری نخستین جشنواره فیلم «حوا» بیان کرد: «سعی این جشنواره بر آن است که به موضوع زنان و خانوده بپردازد و در جهت تحکیم خانواده در جامعه ایرانی تلاش کند.»

وی‌ادامه داد: «خوشبختانه این جشنواره مورد اقبال و استقبال قرار گرفت و آثار زیادی به آن ارسال شد.»

جابری انصاری تصریح کرد: «رویکرد اصلی جشنواره "حوا" حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان و پرداختن به زن عفیف است؛ نکات و‌مواردی که خلا آن‌ها در سینمای ایران احساس می‌شود و رویداد جشنواره می‌تواند در جلب توجه و‌تمرکز بر این مهم موثر واقع شود.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد:«اینکه در بخش بین‌الملل جشنواره با وجود برگزاری نخستین دوره آن ۱۹ اثر از کشورهای دیگر از میان ۳۵۰ متقاضی حضور دارند اتفاق مهمی است و نشان می‌دهد این موضوع برای سایر کشورها نیز دغدغه بوده است. که از کشورهایی نظیر تایوان، عراق و… بوده است. همچنین در طول جشنواره، آثار در استان ها اکران خواهند شد.»

وی ادامه داد: «برگزاری هفته‌های فیلم‌ جشنواره نیز که در دستور کار قرار دارد، به توسعه مفاهیم زن و‌خانواده در کشورهای دیگر منجر خواهد شد که از جمله در چین، روسیه، تونس و… صورت خواهد گرفت و ضمنا مقایسه ای بین آثار ایرانی و خارجی اتفاق می‌افتد.»

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار