حال خوش کودکان تهرانی در جشن بزرگ غدیر

تهران (پانا) - مهمانی 10 کیلومتری غدیر عصر امروز در حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار شد و کودکان تهرانی لحظات شادی را در این مسیر طولانی سپری کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حال خوش کودکان تهرانی در جشن بزرگ غدیر

امروز در تهران، حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی شاهد حضور خانواده‌های تهرانی بودیم که در روز عید غدیر به خیابان آمده بودند تا در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شرکت کنند.

در این جشن خیابانی ۴ استیج بزرگ در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی، انقلاب و میدان آزادی برپا شد که برنامه‌های خود را از حدود ساعت ۱۷ آغاز کردند.حدود ۲۳۰۰ موکب در طول این مسیر در حال خدمت‌رسانی به عاشقان امیرالمومنین(ع) هستند و شهربازی هم به طول ۱۰ کیلومتر برپا شد . ۶۰ استیج مردمی هم برپا شده بود که برنامه‌های مختلفی مانند اجرای نمایش طنز و سرود داشتند.

برگزاری مهمانی غدیر امسال حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی با استقبال مردم در همان ساعت اولیه رو به رو شد.

در مسیر ۱۰ کیلومتری این مهمانی بیش از ۶۰ استیج مردمی برپا شده بود که به اجرای نامه و سرود پرداختند. مردم در موکب‌های مختلف پذیرایی می شوند وموکب‌ها تلاش می کردند با توزیع بستنی و هندوانه و آب هندوانه و آب معدنی به حاضران در این جشن خدمات رسانی کنند.

بعضی از موکب ها هم با پاشیدن آب تلاش می کردند تا کمی بر گرمای هوا غلبه کنند. ستاد مردمی اطعام مائده غدیر در مقابل در ورودی دانشگاه تهران موکب بسیار بزرگی برپا کرده بود و طبق سنت سفارش در روز غدیر در حال اطعام مردم بود.
در طول مسیر ۱۰ کیلومتری غدیر ۴ استیج بزرگ در میدان امام حسین(ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برپا شده است. در استیج طراحی شده در میدان امام حسین(ع) برنامه‌ جمع‌آوری هدیه اسباب‌بازی اجرا شد . اجرای طنز، اجرای سرود «جانم علی»، اجرای احسان یاسین و علی‌اکبر قلیچ، مداحی و سرودخوانی محمد اسداللهی و علی‌اکبر حائری و سید محمدرضا نوشه‌ور، سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی، برپایی نماز جماعت، اجرای نمایش، شعرخوانی حمیدرضا برقعی، نورافشانی و بازنمایی واقعه غدیر در قالب نمایش از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در میدان امام حسین(ع) بود.

چهارمین استیج بزرگ این مهمانی در میدان آزادی بود. در این مکان هم با حضور عوامل برنامه رنگین‌کمان شبکه ۵ سیما و برنامه منم بچه مسلمون شبکه قرآن برنامه‌های شاد و ویژه‌ای برای کودکان اجرا شد.

در حد فاصل دروازه شمیران تا پل کاج غرفه نهال بیعت ویژه کودکان مستقر و تمام کودکان عاشق حضرت علی(ع) با حضور در این غرفه با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بیعت کردند.

غرفه نهال بیعت با فرهنگ‌سازی موضوع بیعت با امیرمومنان(ع) هم موضوع واقعه غدیر را برای کودکان‌ تبیین کرده بودند و هم با یک ابتکار خلاقانه بیعت عملی را برای آنها طراحی کردند.

در این غرفه نهالی به صورت پوستر طراحی شده بود که با بیعت کودکان در حال رشد بود، هر یک از کودکان با رنگ کردن دستان خود به رنگ سبز بر روی شاخه‌های این نهال نوپا دستان خود را می‌زدند تا برگ‌ها این نهال پویاتر شود. این غرفه ایده جالبی داشت و آن این بود که فارغ از هر نوع جشن و شادمانی کودکان با معارف اهل‌ بیت(ع) از سنین کودکی آشنا می شدند.آتش‌بازی هم یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود .در طی مسیر نیز ورزش‌های پهلوانی با حضور ورزشکاران این رشته بر پا شده بود.

غرفه‌هایی هم برای برپایی نماز جماعت در نظر گرفته شده بود که نمازگزاران برای برپایی نماز اول وقت در این غرفه‌ها حضور پیدا کردند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه مراسم جشن ده کیلومتری غدیر، اظهار داشت: در نحوه حکومت و حکمرانی در ایران، درست است که هنوز به نقطه مطلوب و مورد انتظار جمهوری اسلامی نرسیدیم ولی قطعا در این مسیر در حرکتیم.

وی افزود: فکر موجود در جمهوری اسلامی این گونه نیست که بخواهیم کشورهای دیگر را استعمار کنیم؛ از نظر حکومت های زورگوی جهانی ، حکومت ایران در این فکر است، اما حکومت ایران حامی ستمدیدگان و مستضعفین است این حکومت در مقابل این تفکر می ایستد و این مبنای فکری ماست.

چمران افزود: در واقع مبنای فکری ایران یک مبنای فکری ولایی است که از غدیر گرفته شده است ما به ولایت و به وصایت و ولی فقیه معتقد هستیم .

رییس شورای شهر تهران، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی همه کارها را با انتخابات انجام دادیم و تقریبا هر ساله یک انتخابات برگزار کردیم که این نشان می دهد همه امور کشور بر اساس انتخاب مردم است و همه آن نشات گرفته از ولایت است و اصل اختلاف دنیا با ما سر همین موضوع اصل ولایت است که می تواند جلوی چپاول ملت های دیگر را بگیرد و ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.

این مراسم مهمانان ویژه ای هم داشت . حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با حضور در تجمع مردم در میدان انقلاب در جشن بزرگ عید غدیر شرکت کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامیهم در جشن عید غدیر حضور یافت و با مردم حاضر در میهمانی گفتگو کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به همراه فرزندش نیز در جشن عید غدیر در میدان انقلاب اسلامی حضور یافت.

در پایان این مراسم شهردار تهران ضمن پرداختن به میهمانی ده کیلومتری غدیر اظهار کرد: همکاری و اشتراک نظر مجموعه‌های مختلف با گروه های مردمی یک حماسه خلق کرد.

وی افزود: در بازدیدی که از میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) داشتم و گفت‌وگویی که با دوستان انجام دادم، همگی از آمادگی‌ برای خدمت می‌گفتند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امسال نسبت سال گذشته آمادگی بالاتر بود، ادامه داد: تمهیدات لازم برای خدمت بهتر در نظر گرفته شده است. به همین منظور نیز ستادی تشکیل شده و ایستگاه های مختلف باهم هماهنگ هستند.

وی خاطرنشان‌ کرد: برای بعد از مراسم هم تمهیداتی اندیشیده شده است و با خدماتی که مجموعه خدمتگزاران به شهروندان ارائه می‌کنند، محیط برای فردا و فرداهای با نشاط تر آماده می‌شود.

گفتنی است، امروز در تهران، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی شاهد حضور خانواده‌های تهرانی بودیم که در روز عید غدیر به خیابان آمده بودند تا در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شرکت کنند.

در این مراسم، حدود ۲۳۰۰ موکب در طول این مسیر در حال خدمت‌رسانی به عاشقان امیرالمومنین (ع) هستند و شهربازی هم به طول ۱۰ کیلومتر برپا شده است. ۶۰ استیج مردمی هم برپا شده است که برنامه‌های مختلفی مانند اجرای نمایش طنز و سرود دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار