معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
بهرهبرداری از ظرفیت گروههای آموزشی به منظور ارتقای توانمندیهای مدیران و معلمان
شادابسازی محیط مدرسه، یک اولویت در ستاد بازگشایی مدارس(پروژه مهر) است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت تحقق ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس و برنامهریزیها باعث شکوفایی و موفقیتهای بزرگ در نظام آموزشی کشور میشود.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در گردهمایی روسای ادارات آموزش دوره متوسطه و تکنولوژی، گروههای آموشی و بررسی محتوا ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: مهمترین بخش عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی و عدالت تربیتی است که باید به صورت ویژه برای تحقق و ارتقای آن اقدام شود.
وی افزود: فرصت دسترسی آموزشی، اولین گام در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است و باید دانست که عدالت آموزشی و تربیتی و فرصت دسترسی قطعا در توجه ویژه به مدارس عادی دولتی ممکن خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تحقق ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس و برنامهریزیها باعث شکوفایی و موفقیتهای بزرگ در نظام آموزشی کشور میشود.
کاظمی با اشاره به احساس رضایتمندی نوجوان و جوان گفت: ایجاد احساس رضایتمندی به ویژه در دوره اول متوسطه، زمینه امیدآفرینی را در دانشآموزان تقویت کرده و تصویر روشنی از آینده را محقق میکند و این تصویر روشن، زمینه تقویت ایمان و امید به آینده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای نوجوان و جوان را فراهم میآورد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: باید در بحث توانمندسازی مدیران مدارس به عنوان رکن اساسی تحول، طراحی و برنامهریزی ویژه کرد و در این مسیر بهرهبرداری از ظرفیت گروههای آموزشی به منظور ارتقای توانمندی مدیران، معلمان و سایر کادر اداری و آموزشی مدارس با نگاه ویژه به مدارس عادی دولتی، اقدامی مهم و اثربخش است.
رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) با اشاره با ضرورت شادابسازی محیط آموزشی گفت: شادابسازی محیط مدرسه، یک اولویت در ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) است و اثر بسیاری بر ارتقای یادگیری دانشآموزان خواهد داشت.
کاظمی در پایان با تاکید بر نقش معلمان در امر هدایت تحصیلی اظهار داشت: استفاده از نقش معلمان در شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانشآموزان به ویژه در هدایت تحصیلی اهمیت دارد و باید برای تقویت نقشآفرینی معلمان در امر هدایت تحصیلی، برنامهریزی و اقدام کرد.
ارسال دیدگاه