مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

دانش‌آموزان با مطالعه از ما مطالبه کنند

گلستان (پانا) - مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، با تاکید بر اینکه دانش آموزان با مطالعه باید از مسئولان مطالبه کنند، گفت بخش اعظمی از جوانانی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند همین دانش‌آموزانی هستند که در آموزش و پرورش مشغول به تحصیلند؛ بنابراین حضور و تاثیرگذاری اجتماعی آنها باورمند است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با مطالعه از ما مطالبه کنند

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با جمعی از اعضای مجلس دانش آموزی و نیز نمایندگانی از تشکل های دانش آموزی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رعیت، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و با اشاره به اینکه بی شک دانش آموزان؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان منشور تربیتی چراغ راه خود می بینند و با هدایت معلمان و مربیان خود می کوشند در راستای تحقق اهداف آن گام بردارند، گفت: به توانایی، امید و انگیزه نسل جوان دانش آموز اعتقاد دارم و در میدان عمل در این دستگاه اجرایی آماده ایم تا در کنار یکدیگر در زمانه ای که شاهد کینه توزی دشمن و جنگ روایت ها هستیم، بتوانیم قدم های موثری برداریم.

وی گفت: از تشکیل هیات اندیشه ورز با همکاری و همراهی اعضای مجلس و تشکل های دانش آموزی استقبال می کنیم و باور داریم شما می توانید با تلاش،ثبات قدم و جدیت پیشنهادهای سازنده ای ارائه دهید.

رعیت کار اثربخش و ماندگار در حوزه فرهنگ را ماحصل تلاش، استمرار و ثبات قدم و همدلی و هم افزایی برشمرد و ادامه داد: اگر از هم اکنون به صورت هوشندانه و هدفمند و همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنیم، بی شک نتایج آن را در چند سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی فرهنگ و اثرگذاری و ماندگاری اش را زمان بر و دیربازده دانست و گفت: بدون یأس و ناامیدی و در برابر جنگ نرم دشمن، با مسئولیت پذیری، جدیت و پشتکار، دانش افزایی و نگاه دقیق و عمیق می توانیم بر بسیاری از مسائل چیره شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه دانش آموزان با مطالعه از ما مطالبه کنند، گفت: بخش اعظمی از جوانانی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند همین دانش آموزانی هستند که در آموزش و پرورش مشغول به تحصیلند؛ بنابراین حضور و تاثیرگذاری اجتماعی آن را باور داریم و معتقدیم حضور آن ها باید فراتر از فضای مدرسه باشد.

وی سپس به نقش موثر جامعه بزرگ دانش آموزان و خانواده های آن ها در جلب مشارکت مردم و تشویق و ترغیب آن ها به حضور گسترده در انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت: مجلس و تشکل های دانش آموزی و خبرگزاری پانا می توانند برای حضور در این رویداد بزرگ در برابر هجمه های دشمنان و جنگ روایت ها قدرتمند عمل کنند و با ارتقا سواد رسانه ای و حضور میدانی نقشی موثر داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان خبرگزاری پانا را ظرفیت مهم و ارزشمند قلمداد کرد و گفت: حامی دانش آموزان مستعد و متعهد و توانمند در این حوزه هستیم و امیدوارم در کنار هم نسل نو خبرنگاران و خبرنویس ها را تربیت و حمایت و هدایت کنیم.

در ادامه جلسه، برخی از اعضای مجلس و تشکل های دانش آموزی درباره مسائلی چون ضرورت نگاه تشکلی و حمایت نخبگان فرهنگی و هنری، حمایت و تقویت خبرگزاری پانا، تحول حوزه آموزش و مدرسان، فضای مجازی و ضرورت برپایی دوره های تخصصی سواد رسانه ای، ضرورت وجود مدرسان مجرب و مواردی از این دست بیان کردند.

احسان طهماسبی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان، تشکیلات مجلس دانش اموزی ،خبرگزاری پانا و مجامع اعضا و مربیان را فرصتی طلایی برای پیشرفت سازمان دانش آموزی استان دانست.

طهماسبی همچنین درباره اهداف سازمان در بخش برون سازمانی اظهار کرد: ما در بخش برون سازمانی،سواد رسانه ای را دنبال خواهیم کرد و در این جهت از توانمندی های اساتید دانشگاه ها و افراد مشرف به مسائل اجتماعی روز استفاده خواهیم کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان.سازمان دانش آموزی را مجموعه ای از مباحث معنوی، نخبه پروری در مجلس دانش آموزی، مباحث شادی بخش در قسمت فرهنگی به دنبال ساحت ۶ گانه عنوان کرد.

یادآوری می شود، در این جلسه همچنین مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان،مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گلستان و سرپرست خبرگزاری پانا استان گلستان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار