عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

وضعیت مطلوب سرانه بهداشتی و درمانی در محله یافت‌آباد جنوبی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تهران با بیان اینکه مشکلی از لحاظ سرانه بهداشتی و درمانی در محله یافت‌آباد جنوبی وجود ندارد، گفت سوله مدیریت بحران منطقه که به عنوان سالن ورزشی نیز مورد استفاده بوده، بسته است تا تحویل سازمان مدیریت بحران داده شود.

کد مطلب: ۱۳۸۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت مطلوب سرانه بهداشتی و درمانی در محله یافت‌آباد جنوبی

ناصر امانی در یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید از منطقه ۱۸ شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده، زمین و املاک وقفی و ساخت و ساز غیرمجاز از مشکلات محله یافت آباد جنوبی است، اظهار کرد: جنوبی ترین ناحیه شهر تهران با ۴۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه واقع شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ریزدانه بودن مسکن در این منطقه، خاطرنشان کرد: این گره در ۴۰ سال گذشته با چاقوی تیز هم باز نشده و از شهردار منطقه می خواهیم که شرایط را برای مردم تسهیل کنند تا اتاق فرزندان بزرگسال از اتاق پدر و مادر در این خانه ها جدا شود. تا ساخت و ساز هم صورت می گیرد به عنوان افتخار تخریب می کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج با عملکرد خوب یک سال است سعی کرده مشکل بافت فرسوده را در این منطقه رفع کند تا ساخت و ساز رونق بگیرد اما این تصمیم هنوز در سامانه بارگذاری نشده است، تصریح کرد: تنها سه دستگاه اتوبوس در این ناحیه فعال هستند که بسیار فرسوده است و شهروندان با مشکل روبه رو هستند. برخی بانوان ناچارند به شمال شهر بروند تا در منازل افراد متمول کارگری کنند اما یک ساعت منتظر اتوبوس می مانند.

امانی با تأکید بر اینکه امیدواریم املاک معارض موجود در محل عبور و مرور مردم برطرف شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود شهردار منطقه ۱۸ زمینی در کنار بوستان ملاصدرا در مجاورت بزرگراه آزادگان قرار گرفته، برای ساخت پایانه در نظر گرفته شده و امیدواریم با راه اندازی این پایانه مشکل مردم برطرف شود.

وی افزود: سرانه فضای سبز محله یافت آباد جنوبی مطلوب است اما نیاز به پیرایش و بازسازی دارد.

امانی گفت: سرای محله آماده شده و از شهردار منطقه تقدیر می کنیم که این سرا را آماده کرده و مردم منتظر افتتاح آن هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه مشکلی از لحاظ سرانه بهداشتی و درمانی در محله وجود ندارد، یادآور شد: سوله مدیریت بحران منطقه که به عنوان سالن ورزشی نیز مورد استفاده بوده، بسته است تا تحویل سازمان مدیریت بحران داده شود. رئیس این سازمان اعلام کرده که در حال برنامه ریزی هستند تا مشکلی برای ورزش بانوان در این سالن ایجاد نشود.

امانی تأکید کرد: شهرداری تهران با شرکت برق تفاهم نامه امضا کنند تا شهرداران به تنهایی با خواهش به دنبال این نباشند که تیرهای برق جابجا شوند. برای فاضلاب نیز کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و رها شدن فاضلاب در انهار و بوی بد آن مردم را آزار می دهد. باید کار خوبی که برای شبکه فاضلاب در سطح شهر اجرا می شود در این محله نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف طرح های موضعی و موضوعی به عنوان یکی از درخواست های شهروندان محله، گفت: ۳۷ ملک معارض باید تعیین تکلیف شود و از سویی دیگر نیز دستگاه های ون برای تردد شهروندان در نظر گرفته شود.

سازمان اوقاف متولی تعیین کاربری املاک نیست

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: تذکر مکتوبی را به رئیس شورا در خصوص سوء مدیریت مجموعه ورزشی شهرداری تهران با مستندات قانونی ارسال کردم که باید توضیحات را بشنویم و سپس موارد را بگوییم. باور من این است که سازمان ورزش شهرداری تهران در وضعیت اسفناک مدیریتی به سر می برد و شهردار تهران باید به آن ورود کند.

وی افزود: بنده در هر هفته در دو یا سه منطقه حضور دارم و مردم از وضعیت مجموعه های ورزشی گلایه دارند و سالن ها درطول زمان فعالیت خود تاکنون چنین وضعیتی را به خود ندیده اند.

اقراریان با بیان اینکه قرار شده با دادستان کل صحبت کنیم تا بخشی از مشکلات اوقافی حل شود، اظهار کرد: مسائل منطقه ۱۸ و ۱۹ و سایر مناطق جنوبی ریشه مشترک دارند و آن هم زمین های اوقافی است. پیش نویس اولیه را تهیه کردیم تا با ورود قوه قضاییه زمین های وقفی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به بازدید از باغ گل، خاطرنشان کرد: شرایطی که ایجاد شده وضعیت را پیچیده کرده است؛ برای مثال در منطقه ۱۳ بخشی از بوستان جنگلی توسط ستاد اجرایی فرمان امام قفل شده و در مجموع شرایط به گونه ای است که اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه هایی از این دست تبدیل به مجموعه هایی شدند که دست انداز اقدامات مدیریت شهری شدند. اینکه پرونده هایی علیه فضاها شکل می دهند اسفناک است.

اقراریان گفت: در منطقه ۱۹ اوقاف خیابانی را فروخته است و موقوفه نامه می دهد که ملک با کاربری تجاری و مسکونی واگذار می شود درحالیکه اوقاف متولی کاربری نیست. ما برای معتادان متجاهر و اتباع بیگانه کار جامعی را آماده می کنیم تا از طریق دستگاه قضایی فکری به حال این شهر نابسامان کنیم.

سوله‌های ورزشی حتی یک روز هم نباید تعطیل باشند

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز در ادامه با بیان اینکه شیطنت هایی در خصوص سوله های مدیریت بحران اتفاق می افتد تا مردم شاکی شوند، اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران منعقد شده و تا پایان تیرماه فعالیت ها زیر نظر سازمان ورزش انجام می شود. سازمان ورزش باید درب سالن ها را باز بگذارد و اگر بسته است برای این است که مردم شاکی شوند و بگویند چون از سازمان ورزش گرفته شده به تعطیلی کشیده است.

وی افزود: نه تنها در ۵۲ پایگاه، ورزش ادامه دارد بلکه در ۱۱۰ پایگاه موجود نیز ورزش بانوان باید توسعه پیدا کند و از سویی تمرین های عملیاتی و سایر آموزش ها نیز به صورت رایگان ارائه می شود. نباید بر اساس تفاهم نامه سوله ها یک روز هم تعطیل باشد.

صادقی تأکید کرد: ما بازدیدهایی از مناطق داشتیم و تکلیف سالن ها مشخص نیست و نمی دانیم چرا طرحی که برای این سالن هاست با توجه به اینکه به صورت یک فوریت در شورا تصویب شده در صحن ارائه نمی شود. به نظر می رسد با توجه به لابی های سنگین سازمان ورزش طرح در شورا ارائه نمی شود.

بخش ورزشی سوله‌ها در اختیار سازمان ورزش باشد

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا با بیان اینکه طرح ساماندهی اماکن ورزشی در اسفندماه با ۲۱ امضا به تصویب رسید، گفت: قرار بود این ساماندهی انجام شود و در حال حاضر مدیریت در سازمان ورزش به نحو احسنت مورد نظارت قرار نمی گیرد و باید در صحن ارائه شود.

وی افزود: برای سوله های الزهرا گزارشاتی داشتیم که ثبت نام برای برنامه های ورزشی صورت نمی گیرد. قرار بود سازمان مدیریت بحران مدیریت کاربری را بر عهده بگیرد و در طبقه همکف، بخش ورزشی در اختیار سازمان ورزش باشد و در مواقع بحرانی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار بگیرد. در اساسنامه سازمان مدیریت بحران کارکرد ورزشی در نظر گرفته نشده لذا بهتر است بخش ورزش در اختیار سازمان ورزش و مدیریت ساختمان بر عهده سازمان مدیریت بحران باشد تا مردم دچار مشکل نشوند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این موضوع مسئله ساده ای است که باید مدیر دو سازمان به هم به نتیجه برسند، اظهار کرد: اینگونه نیست که سوله در اختیار سازمان ورزش باشد بلکه فقط مدیریت ورزشی آن را دارد. وظیفه روشن است اما کشمکش بین دو سازمان درست نیست.

وی افزود: طرح تهیه شده متناسب با مدیریت فعلی است و اگر مدیریت مشکل دارد نباید قانون به گونه ای نوشته شود که مسئولیت ها را از مدیری که عده ای می گویند ضعیف است، گرفته شود. نباید قانون را به گونه ای بنویسیم که سازمان ورزش تضعیف شود. باید قانون را درست تدوین کنیم که مشکلات برطرف شود نه اینکه همه چیز را از سازمان بگیریم چون مدیر ضعیف است. اگر دو سال دیگر مدیر قوی تری بیاید باز همه چیز را به هم می ریزیم؟ مردم چه گناهی دارند؟

چمران تأکید کرد: کل مسئله باید حل شود و نباید این نگاه داشته باشیم که این آقا ضعیف است یا خیر؟ قانون متناسب با مدیریت نوشته شده و نباید این کار را بکنیم. باید مشکل حل شود چون دود آن به چشم بانوانی می رود که با درب بسته سالن ها مواجه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار