فرهنگ توضیحی مَثَل‌های ژاپنی روانه بازار کتاب شد

تهران (پانا) - فرهنگ توضیحی مَثَل‌های ژاپنی شامل 3076 ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ توضیحی مَثَل‌های ژاپنی روانه بازار کتاب شد

فرهنگ توضیحی مَثَل‌های ژاپنی شامل 3076 ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح تالیف دکتر سید آیت حسینی، عضو هیأت علمی گروه زبان‌ها و ادبیات شرق آسیای دانشگاه تهران و شقایق دانشمند منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفت. این فرهنگ توضیحی در 560 صفحه توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است و در بخشی از توضیح درباره آن آمده است:
«مثل؛ جمله یا عبارت کوتاه قدیمی و مشهوری است که معمولاً شکل ثابت و مشخصی دارد و برای دادن پند، توصیه و هشدار و یا برای بیان گزاره‌ای که از دید گوینده همیشه صادق است در گفتار و نوشتار به کار می‌رود. مجموعۀ ضرب‌المثل‌های ژاپنی آینه تمام‌نمای فرهنگ و باورهای عامیانه ملت ژاپن است. با مطالعه این مثل‌ها می‌توان عقاید دینی، آداب و رسوم، خوراک، پوشاک، قواعد اجتماعی، دغدغه‌ها، آرزوها و باورهای خرافی مردم ژاپن را شناخت و با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سرزمین ژاپن نیز آشنا شد.»
این کتاب شامل 3076 مثل و اصطلاح کنایی ژاپنی است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و معانی و موارد کاربرد هر مثل به همراه توضیحات دیگری نظیر ملاحظات فرهنگی یا ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی مثل‌ها نیز در آن ذکر شده‌اند.گفتنی است این اثر بنا بر توضیه نگارنده می‌تواند برای علاقمندان به فرهنگ ژاپن، علاقمندان به فرهنگ عامه و فولکلور ملل، پژوهشگران جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی و دانشجویان و مترجمان زبان ژاپنی کتابی کلیدی و مهم محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار