معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اهمیت برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با هدف شناسایی و معرفی آنان به نسل جدید

تهران (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با هدف شناسایی و معرفی شهدای دانش‌آموز به نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با هدف شناسایی و معرفی آنان به نسل جدید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اولین جلسه برنامه‌ریزی و پشتیبانی برگزاری کنگره ملی شهدای دانش‌آموز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی برگزار شد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر علیه السلام دستور کار جلسه را اعلام کرد و گفت: تعمیق و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت از میراث گران‌بهای شهدای والا مقام از مهم‌ترین راهبردهای اولویت‌‌دار وزارت آموزش و پرورش است و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی در این جهت با هدف شناسایی و معرفی شهدای دانش‌آموز به نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش توجه به اصل دانش‌آموز‌محوری و سپردن تمامی برنامه‌های اجرایی به دانش‌‌آموزان در مدارس را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش و هم‌افزایی بین واحدهای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به اثربخشی برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی نیز در این نشست ضمن تشریح نحوه برگزاری کنگره ملی شهدای دانش‌آموز و دستورالعمل اجرایی به ساختار تشکیلاتی برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود دستورالعملی جامع برای مدارس ارسال شود و در جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس اهمیت و ضرورت و نحوه اجرای آن برای استان‌ها تبیین شود.

وی همچنین به ضرورت تولیدات این کنگره و فضای مجازی در مقابل هجمه‌های دشمنان و طراحی بسته پیشنهادی و تعریف برنامه‌ها توسط کمیته‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری باشکوه این کنگره اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی نیز گفت: برای تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت ضرورت دارد برنامه‌های متنوع و پراکنده در تمامی حوزه‌ها را جمع‌آوری و متمرکز کرد تا با وحدت رویه و یک کار اثر گذار از اقدامات همسو خودداری شود. در نحوه اجرا خلاقیت و نوآوری و ابتکارات دقت کنیم.

بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از دیگر پیشنهادات پورثانی بود.

سیداحمد موسوی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران نیز ضمن بیان اقدامات انجام گرفته در مناطق شهر تهران در برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز و فرهنگی گفت: در همه مناطق یادواره شهدای دانش آموز برگزار می شود. یادداشت ها و خاطرات و زندگینامه شهدا را جمع‌آوری کرده‌ایم و در مناطق یادمان شهدا احداث شده است. شهید پژوهی توسط دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌گیرد و خدا را شاکرم که ارتباط معناداری بین دانش‌آموزان و شهدای والامقام برقرار کرده‌ایم.

‌عظیمی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و باجلان از سازمان دانش‌آموزی و جهانتاب از اداره‌کل شاهد و ایثارگران نیز با ضمن بیان برنامه‌ها و پیشنهادات حوزه کاری خود آمادگی لازم را مبنی بر همراهی و همکاری در برگزاری مطلوب کنگره شهدای دانش‌آموز اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار