معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

طرح «اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار» گامی موثر برای مشارکت در امور خیر است

تهران (پانا) - ‌معاون آموزش متوسطه شهر تهران طرح اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار را گامی موثر برای مشارکت امور خیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح «اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار» گامی موثر برای مشارکت در امور خیر است

آیین افتتاح طرح ملی اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار با حضور حمید یزدانی مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران و منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ برگزار شد.

علیجانی در این آیین گفت: برداشتن گام‌های عملی در جهت اجرایی‌شدن شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید در آموزش و پرورش از طریق افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع، فرهنگ‌سازی، استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی از جمله اهداف این طرح است. در طی اجرای این طرح که شامل سه مرحله بوده و از ۱۵ خرداد تا هفته اول مهر‌ به اجرا در می‌آید، بازگشت کاغذهای بلااستفاده به چرخه تولید کتب و در نتیجه کاهش هزینه‌های مربوط به تولید در این صنعت و در نهایت به جلوگیری از خروج ارز از کشور و اتلاف سرمایه منجر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران اجرای این طرح در سطح مدارس شهر را فرصتی مغتنم دانست و گفت: اجرای این طرح در سطح مدارس شهر تهران در جهت نهادینه کردن فرهنگ بازیافت در دانش‌آموزان و خانواده‌ها به‌منظور رشد تولید و احیای چرخه بازیافت و تولید کاغذ و کمک به کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع است و در صورت اجرای صحیح و کاربردی طرح کاغذهای ماندگار، علاوه بر تأمین بخشی از منافع ملی، در نهایت دانش‌آموز و خانواده نیز از آن منتفع خواهند شد.

علیجانی، ضمن تشکر از دانش‌آموزان خیر که به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کردند، افزود: با اجرای این طرح کمک موثری به تجهیز مدارس خواهد شد که همین یعنی شرکت در امر خیر و دانش‌آموزان با شرکت در این طرح گامی موثر در انجام امور خیر برمی‌دارند.

وی در این آیین بر تشکیل کارگروه‌های لازم در جهت پیشبرد و اجرای هرچه بهتر این طرح ملی تاکید و ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان و خانواده‌ها با پی‌بردن به اهمیت اجرای آن مشارکت جدی و چشمگیری با مجموعه آموزش و پرورش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار