امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

درس بزرگ عید قربان این است که ابراهیم‌گونه پا روی خواسته‌های خود بگذاریم

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت درس بزرگ عید قربان این است که ابراهیم‌گونه پا روی خواسته‌های خود گذاشته شود، حضرت ابراهیم حاضر شد برای خدا فرزند خود را به قربانگاه ببرد،این برای همه درس بزرگی است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
درس بزرگ عید قربان این است که ابراهیم‌گونه پا روی خواسته‌های خود بگذاریم

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، ضمن تبریک این عید فرخنده، گفت: درس‌ بزرگ عیدقربان برای ما این است که ابراهیم‌گونه پا روی خواسته‌های خود بگذاریم؛ حضرت ابراهیم (ع) حاضر شد برای خدا فرزند خود را به قربانگاه ببرد، این برای ما درس است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به داستانی، و بیان شعر حافظ "مُرید پیر مُغانم ز من مرنج ای شیخ؛ چراکه وعده تو کردی و او بجا آورد" عنوان کرد: عالمی به خواب جوانی رفت و به او گفت که من جلوه دیگری از این شعر را فهمیدم؛ اینکه منظور از پیر مُغان، آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و منظور از شیخ، حضرت ابراهیم(ع) است؛ حضرت ابراهیم قرار بود فرزند خود را برای خدا ذبح کند، اما _بنا بر دستور خدا_ این کار را نکرد؛ ولی آقا امام حسین(ع) که وعده نکرده بود، اما علی‌اکبر و علی‌اصغر خود را آورد.

وی در خطبه دوم نیز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، و گرامیداشت ماه ذی‌الحجه ماه ولایت، تصریح کرد: عید سعیدغدیر را در پیش داریم؛ امام صادق(ع) فرمودند اگر مردم حقیقت و فضیلت روز غدیر را می‌شناختند، آنقدر مقام و ارزش پیدا می‌کردند که ملائکه ۱۰ بار در روز با آنها مصافحه می‌کردند. تلاش کنیم تا می‌توانیم برای روز عید غدیر کم نگذاریم؛ می‌خواهید خانواده خود را شاد کنید در این روز این کار را انجام دهید، برای همدیگر هدیه بخرید.

امام جمعه فیروزکوه افزود: بالاترین نعمت و اصل دین، ولایت مولای ما آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام است؛ اگر امروز می‌بینید مردم هنوز این نعمت را نشناختند به خاطر این است که کوتاهی کردیم، روز غدیر باید کوچه و محل زندگی و خانه و ظاهر ما همه متفاوت باشد؛ هرکس در این روز کار خیر انجام دهد ارزشش چند برابر می‌شود.

وی اذعان داشت: با توجه به همزمان بودن روز عید غدیر و نمازجمعه، انشاءالله ما هم بنا داریم در مسجد امام حسین(ع) فیروزکوه مراسم اطعام داشته باشیم، هر کسی می‌خواهد در این عمل بافضلیت سهیم باشد، به هیئت امنا مسجد امام حسین یا ستاد نمازجمعه شهرستان مراجعه کند.

حیدری با اشاره به موضوع صرفه‌جویی، بیان کرد: مسئله آب، برق و انرژی خیلی مهم است و ما دچار بحران هستیم؛ لازم است که ما مؤمنان پیشگام باشیم، در روایت داریم که انسان مؤمن پُرکار و کم خرج است.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: متأسفانه ما ملّت مُسرفی هستیم؛ لذا لازم است اول ما رعایت کنیم و انشاءالله به دیگران هم بگوییم و فرهنگ‌سازی کنیم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار