رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

افزایش روحیه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان باعث بروز استعدادها و توانمندی آن‌ها می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، افزایش روحیه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق را بروزدهنده استعدادها و توانمندی آنان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش روحیه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان باعث بروز استعدادها و توانمندی آن‌ها می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ الهام یاوری در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، حضور در این استان را دلگرم‌کننده دانست و به بسترسازی مناسب برای رشد دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی و المپیادی اشاره و این مهم را از برنامه‌های اصلی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد.

یاوری اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی معلمان برای حضور در مدارس سمپاد را از دیگر برنامه‌های سازمان پرورش استعدادهای درخشان می‌دانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گسترش فرهنگ تحصیل در مدارس سمپاد از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است، بیان داشت: با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور تصریح کرد: باید روحیه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق افزایش یابد چرا که با این کار، استعدادها و توانمندی این دانش‌آموزان بروز پیدا می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان، جشنواره جوان خوارزمی را از جشنواره‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت بیان کرد و زمینه‌سازی مناسبی را برای شرکت دانش‌آموزان در این جشنواره خواستار شد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه تحت تصدی خود به درخشش دانش‌آموزان سمپادی در المپیادهای مختلف قرآنی، علمی و ورزشی اشاره کرد و گفت: حضور فعال دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در برپایی موکب اربعین در شهر مهران از جلوه‌های زیبای کارهای فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان سمپادی بود.

درویشی با اشاره به شرکت ۱۳۰۰ دانش‌آموز در المپیاد علمی دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان استان ایلام، استعداد حضور در مدارج بالای علمی را دارند و این به اثبات رسیده است چرا که در المپیاد سال گذشته، یکی از دانش‌آموزان استان توانست مدال برنز المپیاد شیمی را به دست آورد.

وی همچنین درباره اقدامات فرهنگی در مدارس استان خاطرنشان کرد: اجرای پویش‌های مختلف فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، استقبال از شهدای گمنام، جشن تکلیف و... از نمونه‌های بارز این کارهای فرهنگی بود.

درویشی، ورود جدی به ساماندهی تجهیزات برای تکمیل نیاز آزمایشگاه‌های علمی مدارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان دانست که به صورت جدی دنبال شده است.

اجرای رتبه‌بندی برای معلمان، برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، احداث و تکمیل فضاهای ورزشی از دیگر مباحثی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرد.

درویشی در پایان به انتظارات دستگاه تعلیم و تربیت استان از معاون وزیر اشاره داشت و تفکیک مجموعه‌های آموزشی دوره اول و دوم مدارس سمپاد استان، احداث کتابخانه، احداث استادسرا و تجهیز آزمایشگاه‌های این مدارس را از مهمترین خواسته‌های آموزشی و عمرانی استان برشمرد.

بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از مراکز آموزشی فرزانگان و شهید بهشتی شهر ایلام

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه سفر خود به ایلام ضمن بازدید از مراکز شهید بهشتی و فرزانگان در آیین اختتامیه جشنواره «سمپالت» شرکت و در جمع همکاران و دانش‌آموزان این 2 مرکز صحبت کرد.

یاوری در جمع معلمان و دانش‌آموزان مرکز آموزشی فرزانگان اظهار کرد: ایده سمپادی در این مدرسه زنده است و این بسیار خوب است. هنر باعث لطافت روح می‌شود و به‌کارگیری هنر در این مدارس سبب قدرت و قوت دانش‌آموزان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه‌ی همکاران این مرکز گفت: خوشبختانه سمپالت، بستر به وجود آمدن این روح هنری شده است.

سمپالت، ایده‌ای برگرفته از 2 کلمه سمپاد و پالت (رنگ) است که جشنواره هنری و خلق آثار آن در مرکز آموزشی فرزانگان در سال تحصیلی جاری برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سپس از مرکز تیزهوشان شهید بهشتی شهر ایلام بازدید و در جمع همکاران این مرکز حاضر شد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت‌.

المپیادهای علمی، سبک زندگی پرتلاش، هدفمند و متمرکز را به دانش‌آموزان آموخته است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در دیدار با دانش‌آموزان المپیادی استان ایلام، المپیادهای علمی را آموزنده سبک زندگی پرتلاش، هدفمند و متمرکز به دانش‌آموزان برشمرد.

یاوری گفت: بدون اغراق می‌گویم که افتخار می‌کنم عضو خانواده سمپاد هستم و به شما دانش‌آموزان سمپادی افتخار می‌کنم. دانش‌آموزان توجه داشته باشند که در زندگی، سختی‌هایی وجود دارد و فرد پس از تجربه این سختی‌ها در آینده آب‌دیده‌تر می‌شود. بنابراین نباید در برابر سختی‌های زندگی کم آورد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: المپیاد، سبک زندگی خاصی را به دانش‌آموزان یاد داده که در واقع سبک زندگی پرتلاش و هدفمند و متمرکز است. دانش‌آموزان المپیادی در مقابل سختی‌ها ایستاده‌اند و این سبک زندگی بسیار ارزشمندی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مبحث باهم بودن و همدلی و کمک به یکدیگر اضافه کرد: آدم‌ها اندکی فراتر از میانگین آدم‌های اطرافشان رشد می‌کنند. اگر آدم‌های اطراف ما بی‌ارزش و بی‌فکر باشند، فرد نهایتا یک مقداری نسبت به آن‌ها رشد می‌کند اما اگر آدم‌های اطراف، دست یکدیگر را بگیرند و همدلی داشته باشند آن وقت می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: برای من بسیار هیجان‌انگیز است که در استان‌های دیگر از افتخارات دانش‌آموزان المپیادی استان محروم ایلام نسبت به سایر استان‌های برخوردار صحبت کنم. واقعا شما باعث افتخار و مایه غرور هستید.

یاوری افزود: هیچ فعالیتی فردی به نتیجه نمی‌رسد و باید کارگروهی انجام داد نباید ناامید شد و سختی‌هایی که وجود دارد دلسردتان کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله المپیاد در ایلام، مسئله بسیار سختی بوده که شما با همکاری دیگر توانسته‌اید آن را حل کنید. مسائل سخت دیگری در استان شما وجود دارد که شما در واقع به عنوان بخش هیجان‌انگیزی از حل مسئله نباید اجازه دهید این مسائل تکثیر شوند و با هم‌افزایی و همکاری لازم به دنبال حل سایر مسائل استان‌تان باشید.

یاوری ادامه داد: این بسیار خوب است که تلاش مقدس و ارزشمند شما فقط در سمپاد نمانده و بیرون از مدارس سمپاد و حتی خارج از استان گسترش پیدا کرده و خیلی خوشحال می‌شویم که به ما یاد دهید که چگونه این کار را کردید. به نظرم همه کشور محتاج این الگو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان صحبت‌های خود از مجموعه مدیریتی المپیاد در استان ایلام تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار