مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

جای مناظرات علمی در کلاس‌های دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها خالی است

اراک(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد متاسفانه مناظرات در دانشگاه‌ها غالبا سیاسی است و خروجی آن هم هیچ چیزی نیست، ولی مناظرات علمی واقعا قابل قبول است. متاسفانه جای مناظرات علمی در کلاس‌های دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها خالی است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جای مناظرات علمی در کلاس‌های دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها خالی است

احمدرضا نوازنی در نشست با خبرنگاران «خبرگزاری پانا» در استان مرکزی با اشاره به اهمیت اتحاد اظهار کرد: در کنار حفظ اتحاد، نقش اجتماعی نیز داشته باشید و علاوه بر داشتن نقش اجتماعی از نقش فردی و خانوادگی خود غافل نشوید و در همه ابعاد توازن ایجاد کنید و همواره مسیر درست را طی کنید و مراقب باشید هر کسی به نقش شما جهت ندهد.

وی با اشاره به سخنی از آیت الله حائری شیرازی(ره)، افزود: «مَن جاءَ بالنّاس ذَهَبَ بالنّاس» آن که به تبعیت از مردم بیاید به تبعیت از مردم نیز می‌رود «و مَن جاءَ بالکِتاب و السنّته یَزُول الجبال ولا یَزُول» اما کسی که با تفکر و کتاب و سنت بیاید و مسیرش را پیدا می‌کند، کوه‌ها متزلزل می‌شوند، اما انسان متزلزل نمی‌شود، بنابراین در عین حال که تاثیر اجتماعی باید داشته باشیم، باید مواظب باشیم که با معرفت و شناخت، مسیر را انتخاب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر شما مقام بالایی داشته باشید اما فرزندان خوبی را به جامعه تحویل ندهید، به درد نمی‌خورد، زیرا انسان تا خود را اصلاح نکند نمی‌تواند دیگران را نیز اصلاح کند، بنابراین نقش خانوادگی خیلی مهم است. تاکید می کنم و اگر ما بتوانیم خانواده‌ خود را مستحکم بار بیاوریم، نگرانی برای آینده نداریم؛ خود ما در عین حال که در اجتماع فعال هستیم، در خانواده نیز باید فعال باشیم.

نوازنی همچنین با موافقت با دوطرح پیشنهادی مشاوران نوجوان و عتبات دانش‌آموزی عنوان کرد: بنده کاملا با پیشنهاد‌هایی که مطرح شد، موافق هستم و کارها را پیگیری کنید و ما نیز همراه شما هستیم و این خیلی خوب است که بچه‌ها بتوانند در نجف اشرف موکبی برپا کنند و بتوانیم دانش‌آموزان را به عنوان زائر امام حسین (ع) به زیارت ببریم و همکاری سایر افراد نیز در این راستا اهمیت والایی دارد.

وی با اشاره به مناظرات دانش‌آموزی ادامه داد: بسیار علاقه‌مند هستم مناظرات دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار شود و در همین راستا مقام معظم رهبری چند سال قبل صحبت کردند، اما متاسفانه هنوز در دانشگاه‌ها این موضوع جا نیفتاده و مناظره باید یک مناظرۀ علمی باشد ‌و مناظره‌های علمی باید به گونه‌ای باشد که خروجی آن منجر به تولید یک علم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه ما باید افراد را تربیت کنیم، افزود: متاسفانه مناظرات ما در دانشگاه ها غالبا سیاسی است و خروجی آن هم هیچ چیزی نیست، ولی من به مناظرات علمی واقعا اعتقاد دارم، متاسفانه جای مناظرات علمی در کلاس‌های دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها خالی است و اعتقاد ما این است که ما باید افراد را از ابعاد مختلف وجودی نظیر معنوی، علمی، روحی تربیت کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: آرمیتا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار