هشدار نارنجی هواشناسی درباره وزش باد شدید در دریای عمان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید در دریای عمان و افزایش ارتفاع موج به ۲ تا سه متر در نزدیک سواحل سیستان و بلوچستان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی هواشناسی درباره وزش باد شدید در دریای عمان

بر اساس این هشدار از امروز تا شنبه آینده سرعت وزش باد به ویژه در مناطق جنوب شرقی دریای عمان افزایش می یابد به طوریکه بیشینه سرعت باد به محدوده ۳۰ نات معادل ۵۷ کیلومتر بر ساعت می رسد.

این شرایط سبب مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج به ۲ تا سه متر می شود و پیامدهایی همچون غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی به همراه دارد.

از دیگر اثرات مخاطره آمیز این شرایط می توان به آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، ‌ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی ساحلی و احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری اشاره کرد.

توصیه می شود برای مواجهه مناسب با این شرایط و جلوگیری از خسارت های احتمالی، از فعالیت های شنا، غواصی و تردد شناورهای سبک و صیادی در منطقه اثر مخاطره پرهیز شود.

همچنین توصیه می شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری، کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار