مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد:

ضرورت توجه به ابعاد دانشی، بینشی و مهارتی در برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد در کنار غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید به ابعاد دانشی، بینشی و مهارتی نیز توجه شود تا با کشف استعدادها بتوان گام‌های موثری در این راه برداشت.

کد مطلب: ۱۳۸۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به ابعاد دانشی، بینشی و مهارتی در برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان

علیرضا کریمیان در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان گفت: اوقات فراغت، یک پدیده اجتماعی است که گاهی بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که چون در تمدن صنعتی به سر می‌بریم و تکنولوژی وارد زندگی شده، اوقات فراغت نیز اهمیت پیدا کرده است اما واقعیت این نیست و اوقات فراغت در طول تاریخ حیات بشر، موضوعی بااهمیت بوده است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت، یک شمشیر دولبه است، تصریح کرد: اگر از این شمشیر دولبه به‌درستی استفاده شود، زمینه رشد و بالندگی را فراهم می‌کند وگرنه به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان و دانش‌آموزان باعث زیان و آسیب می‌شود.

کریمیان افزود: دانش‌آموزان در طول ۹ ماه سال تحصیلی، بیش از نصف روز را در مدرسه و بقیه را در کنار خانواده گذرانده و بعد از پایان امتحانات پایانی وارد فرصت زمانی می‌شوند که در طول تابستان است و اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر بتوانیم هوشمندانه و اصولی برای اوقات فراغت، برنامه‌ریزی کرده و این اوقات را غنی کنیم، می‌توانیم به کشف استعدادها و رشد و بالندگی استعدادها کمک کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، توجه خاصی به یکی از ارکان تعلیم و تربیت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در فرهنگ غنی و قوی دینی و ملی خود نیز داریم که از اوقات فراغت‌ به نحو احسن باید استفاده کنیم وگرنه بیکاری، فساد می‌آورد.

کریمیان خاطرنشان کرد: در طول ایام اوقات فراغت، خوب است که خانواده‌ها، معلمان و مربیان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی داشته باشند تا بتوانیم بر اساس علایق و سلایق دانش‌آموزان اوقات خوبی را سپری کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است در کنار غنی‌سازی اوقات فراغت به همه ابعاد آن توجه کنیم، خاطرنشان کرد: این ابعاد شامل محورهای دانشی، بینشی و مهارتی است.

وی افزود: اگر بر اساس ۳ اصل دانش، بینش و‌ مهارت، برنامه‌ریزی و بر اساس سلایق مخاطبان، اوقات فراغت را قوی و غنی کنیم، می‌توانیم گام‌های موثری در این راه برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های تابستانی، توجه ویژه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت است، گفت: شرکای کاری نیز در اجرای این برنامه در کنار آموزش و پرورش هستند که این هم‌افزایی و همپوشانی به ما کمک‌می‌کند تا به اهداف تربیتی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار