دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ایران 25 هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقیان مواد مخدر ضربه وارد کرده است

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران ۲۵ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقیان ضربه وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ایران 25 هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقیان مواد مخدر ضربه وارد کرده است

اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز، پنجم تیرماه ۱۴۰۲ در برنامه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های جهانی حکایت از آن دارد که قاچاق موادمخدر در سطح جهان در حال گسترش است و استفاده از اینترنت برای فروش موادمخدر نیز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک جهان است، افزود: کشت تریاک در سال ۲۰۲۲ میزان ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مومنی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با کشف ۸۰۰ تُن انواع مواد مخدر بالاترین کشفیات مواد مخدر در جهان را داشته است و این دستاورد با جان‌فشانی و فداکاری پلیس حاصل شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان از مهم‌ترین اهداف ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر است که در نتیجه ۲۵ هزار میلیارد تومان ضربه به بنیادهای اقتصادی قاچاقیان وارد شده است یعنی نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته در بیش از ۱۵ استان کشور مجمع یاریگران زندگی تشکیل و مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر نسبت به سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

مومنی خاطرنشان کرد: ایران نه تنها راهبردهای مقابله‌ای علیه اقدامات غیرقانونی موادمخدر، روان گردان‌ها و پیش‌سازها داشته است بلکه به‌طور متوازن در اجرای راهبردهای پیشگیری، درمان و بازپروری معتادان نیز تلاش می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار