رئیس سازمان قضایی نیرو های مسلح استان قم:

رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی از اهداف مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت رسیدگی سریع، عادلانه و منصفانه به پرونده ها از اهداف مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی از اهداف مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است

حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به ماموریت سازمان قضایی نیرو های مسلح اظهار کرد: وقتی یک مجموعه قدرت و امکانات در اختیار دارد این قدرت و امکانات می تواند مقدمه ای برای نقض حقوق شهروندی باشد. بر این اساس ماموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که حقوق شهروندی و اقتدار نیروهای مسلح را حفظ کند.

محسن کرمی در ادامه گفت: ما برای این که این حقوق حقه مردم حفظ شود برخلاف نظام های حقوقی دنیا که دسترسی به مقام‌های قضایی را سهل نیست و امکان شکایت مردم از نظامیان به این راحتی میسر نمی‌باشد ،اقداماتی را انجام داده ایم که یکی از این اقدامات اتصال سازمان قضایی نیروهای مسلح به سامانه سخا و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است که این طرح در هفته قوه قضاییه بطور رسمی افتتاح شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به لزوم حفظ حقوق شهروندی در ارتباط با زندان و زندانیان خاطرنشان کرد: وقتی کسی در زندان معکوس می شود دسترسی هایش محدود است چه بسا کسی که در زندان محبوس شده ادعا دارد که حقی از او ضایع شده است با استفاده از باجه های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موجود در زندان، زندانیان می توانند از طریق ارسال لایحه به مقامات قضایی در دسترسی پیدا کنند و خواسته های خود را اعلام نمایند.

کرمی در ادامه گفت: رویکرد مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم رویکرد پیشگیرانه است. اهتمام در برگزاری جلسات علمی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح از اهداف سازمانی ما می باشد که قضات و کارشناسان سازمان قضایی با برگزاری جلسات کارشناسی در ابتدای هر سال نسبت به نیازسنجی آموزشی برای یگان‌های نظامی و انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدام می نمایند.

حجت الاسلام کرمی افزود: سربازان وظیفه‌ای که مرتکب غیبت شده‌اند اگر به اراده خودشان نسبت به بازگشت به خدمت مقدس سربازی اقدام نمایند، طبق قانون شامل تخفیفات زیادی خواهند شد.لذا ما توصیه مان به خانواده هایی که در بین آنها سربازان فراری و غایب هستند، این است که تمهیداتی بیاندیشد که هرچه زودتر فرزندانشان برای ادامه خدمت اقدام نمایند.

رئیس سازمان قضایی نیرو های مسلح استان قم با اشاره به اینکه رسیدگی سریع ،عادلانه و منصفانه پرونده‌های قضایی از اهداف مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح قم می‌باشد گفت: با توجه به سیاست‌های پیشگیرانه سازمان قضایی ما در خصوص ورودی پرونده‌های قضایی به سازمان نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم. تمرکزمان این است که اگر پرونده تشکیل شد طوری رسیدگی شود که جنبه بازدارندگی داشته باشد.

حجت الاسلام کرمی در این نشست اعلام داشت: دادسرا و دادگاه های نظامی استان قم پرونده قدیمی و مسن ندارد و تمامی پرونده های ما به روز میباشد.تمامی پرونده‌ها زیر یکسال رسیدگی شده و متوسط زمان رسیدگی پرونده در دادسرا و دادگاه‌های نظامی قم تقریبا ۳۴ روز کاری است.

دانش آموز خبرنگار: محمد حسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار