معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن:

جشنواره نوجوان خوارزمی خاستگاه پیشرفت علمی کشور از کانون مدرسه است

رودهن (پانا) - معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن جشنواره نوجوان خوارزمی را خاستگاه پیشرفت علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور در آینده از کانون مدرسه و با دستان دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه معرفی کرد که غنا و توسعه آموزشی و علمی آن، همواره در آموزش و پرورش باید مورد توجه و امتنان نظر قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی خاستگاه پیشرفت علمی کشور از کانون مدرسه است

لطیفه علی‌یوسفی، معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن پیرامون برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: «جشنواره نوجوان خوارزمی بزرگترین رویداد علمی فناورانه در دوره اول متوسطه است که به منظور کشف و هدایت استعدادهای متنوع دانش آموزان با توجه به ساحت های شش گانه تربیتی و دریازده حوزه یادگیری برگزار می شود؛ این جشنواره هر ساله برای بخش های جوان، نوجوان و بین المللی برگزار می شود و دانش آموزان دوره اول متوسطه که مشغول به تحصیل در یکی از پایه های هفتم، هشتم و نهم هستند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند و با ارائه طرح خود در زمینه رشته ای که انتخاب کرده‌اند، به رقابت بپردازند. فقط دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه های هفتم، هشتم و نهم می توانند در جشنواره شرکت کنند و دانش آموزان آزاد مجاز به ثبت نام نیستند.»

وی افزود: «دانش آموزان متقاضی جشنواره خوارزمی متوسطه اول می توانند یکی از رشته های مدنظر در جشنواره را انتخاب کرده و طرح خود را ارسال کنند. رشته‌ها هم از تنوع بسیار بالایی تقریبا در تمامی حوزه ها برخوردار است. امسال حتی برای اولین بار حوزه تربیت‌بدنی هم اضافه شد تا غنای علمی و مهارتی این جشنواره بیش از بیش کامل شود و ارتقا یابد و ما شاهد بودیم که درصد دانش‌آموزی بالایی از منطقه رودهن در این مسابقات شرکت کردند و بسیار موفق عمل کردند.»

معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن در توضیحات بیشتر مطرح کرد: «جشنواره از مرحله مدرسه‌ای و تقریبا از آذرماه شروع می شود و تا اسفند با حضور اکثریت دانش‌آموزان ادامه پیدا می کند و در حال جریان و اجرا است. »

وی ادامه داد: «منتخبین مدرسه‌ای جهت شرکت در مرحله منطقه‌ای معرفی می‌شوند تا مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند. مرحله منطقه‌ای به دلیل حساسیت و سطح بالا با نظارت و برنامه‌ریزی کارشناسی آموزش متوسطه اول و زیر نظر معاونت آموزشی در آموزش و پرورش رودهن به مرحله اجرا در بالاترین سطح و کیفیت آموزشی درآمد. این مرحله در 7 دبیرخانه با حضور 290 دانش‌آموز در 13 محور توسط 13 ناظر و 35 داور برگزار شد. منتخبین مرحله منطقه ای جهت شرکت در مرحله استانی در محورهای ۱۳گانه به استان معرفی شدند. این مرحله هم اکنون در دبیرخانه های استانی در حال اجراست.»

علی‌یوسفی همچنین اذعان کرد: «دبیرخانه‌های خوارزمی در دبیرستان‌های دولتی آزاده، تربیت، فرزانگان،شهید بهشتی، غیردولتی مهریاس، سالن ورزشی شهید بهشتی در رودهن مستقر بودند که فرایند اجرایی در تمامی دبیرخانه‌ها توسط هیئت نظارت منطقه‌ای مرتب مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌گرفتند تا جشنواره طبق استانداردهای قانونی خود پیش برود، همانطور که در منطقه حتی قبل از اجرا در منطقه کمیته‌ اجرایی تشکیل، ابلاغ‌ها صادر، اطلاعیه‌های لازم به مدارس ارسال و جلسات توجیهی متعدد با مدیران متوسطه اول برگزار شد، در مراحل بعدی دبیرخانه‌ها، داوران، ناظران، رابطان مشخص و به استان معرفی شدند و جلسات متعدد با ناظران و مسئولین دبیرخانه به منظور ارتقای کیفی روند اجرایی جشنواره انجام‌ و آماده‌سازی دانش‌آموز جهت حضور موفق‌تر هم در مراحل منطقه‌ای و هم استانی به طور کامل انجام شد.»

معاون آموزشی آموزش و پرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «جشنواره نوجوان خوارزمی عرصه را برای شکوفایی و پرورش کارآمد استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان فراهم می‌کند. در واقع این‌جشنواره می‌تواند حضور علمی گسترده و فعالی از دانش‌آموزان به عنوان اندیشمندان، محققان، پژوهشگران و مخترعان آینده جامعه ثبت کند و ضمن ایجاد زمینه انگیزه‌بخشی برای دانش‌آموزان، قدرت اعتمادبه نفس و اشاعه و ترویج روحیه علمی و جهادی را در آنان تقویت کند و قطعا همین مساله، یکی از نقطه اتکاهای پیشرفت علمی جامعه در آینده به دستان فرزندان مستعد، توانمند و خلاق این مرز و بوم خواهد شد تا پرچم کشور عزیزمان ایران با درخشش افتخارات فرزندانش همیشه در قله‌های عزت و سربلندی، باشکوه در اهتزار باشد.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار