استاندار تهران:

فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست ضرورتی انکارناپذیر است

تهران (پانا) - استاندار تهران توجه هر چه بیشتر به موضوع محیط زیست را مهم دانست و گفت فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست یک ضرورت انکار ناپذیر است و رویدادهای فرهنگی محیط زیستی و آموزش‌های لازم باید این هدف را دنبال و محقق کند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست ضرورتی انکارناپذیر است

علیرضا فخاری با اشاره به وظیفه همگانی جهت حفظ محیط زیست اظهارکرد: پیشرفت دانش بشر در حوزه های مختلف و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی، نیازهای جدیدی را در جهان کنونی پیش روی انسان ها قرار داده و تأمین این نیازها بدون توجه به فعالیت های توسعه میسر نخواهد بود.

وی آسیب به منابع طبیعی، ملی و انسانی را نتیجه عدم توجه به محیط زیست عنوان کرد و افزود: بی توجهی به محیط زیست پیامدهای ناگواری را بر زمین تحمیل کرده و در صورت ادامه این روند، پیامدهای به مراتب ناگوارتری برای زمین رقم می زند.

استاندار تهران تصریح کرد: امروزه معضلات، مشکلات و تنگناهای محیط زیستی، دیگر یک موضوع محلی و یا حتی ملی به شمار نمی آید، بلکه با توجه به وابستگی در هم تنیده محیط زیست با ابعاد مختلف زندگی بشر، هر پیامد محیط زیستی در هر نقطه از کره زمین، موضوعی فراگیر برای همه خواهد بود.

فخاری با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن گفت: یکی از اقداماتی که به اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد انگیزه در عموم مردم کمک می‌کند برگزاری رویدادهای محیط زیستی به مانند جایزه ملی محیط زیست است.

بر اساس گزارش دبیرخانه سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های فعالان محیط زیست با اشاره به سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد ملی فرصتی باشد تا ضمن تبادل اندیشه‌ها و دستاوردهای حوزه محیط زیست، با ایجاد انگیزه برای ارتقاء و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست گامی مهم و اثرگذار در توسعه پایدار کشور برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار