مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

نظرات مدیران و معلمان در برنامه ریزی‌های مناطق و نواحی مورد توجه باشد

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دیدار و گفت‌وگو با مدیران و معلمان و نظرسنجی از آن‌ها به عنوان پیشران نظام تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی‌های مناطق و نواحی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نظرات مدیران و معلمان در برنامه ریزی‌های مناطق و نواحی مورد توجه باشد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق ۴۱ گانه استان اصفهان ضمن تبریک ایام ماه ذی‌الحجه و عید سعید قربان و گرامیداشت هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش اظهار کرد: آموزش و پرورش اصلی‌ترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت است و هرگاه مورد توجه قرار گرفته، جامعه رو به تعالی حرکت کرده و در مقابل، بی‌توجهی به آن جامعه را دچار چالش کرده است.

وی هم‌گرایی و هم‌افزایی داخلی را از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: هم‌گرایی میان ستاد و صف و همچنین در زمینه اجرای برنامه‌ها، چالش‌های آموزش و پرورش را کاهش می‌دهد.

ابراهیمی مدیران را نیروهای خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: همراهی مدیر مدرسه است که اهداف آموزش و پرورش را محقق می کند و به همین دلیل باید علاوه بر دقت در گزینش مدیران، برای مسائل پیش‌رو نیز از هم‌افزایی و هم‌فکری آن‌ها استفاده کرد.

مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که در میان اتفاقات رخ داده در زندگی، کمتر موضوعی وجود دارد که به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود اذعان کرد: به همین دلیل است که مدیران آموزش و پرورش باید پویا بوده و نسبت به رویدادها کنش‌گری فعال داشته باشند.

وی از پروژه مهر به عنوان گسترده‌ترین و مهم‌ترین پروژه کشور نام برد و افزود: هیچ پروژه‌ای به وسعت پروژه مهر نیست، چرا که بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم را در سراسر کشور درگیر می‌کند و ثبت‌نام مدارس، یکی از موضوعات مهم آن است و به همین دلیل باید بر آن نظارت ویژه‌ای باشد.

ابراهیمی با بیان این‌که در سال جاری با سنجش به‌هنگام در موضوع ثبت کتب درسی و ثبت‌نام مشکلی نداریم عنوان کرد: ساماندهی فضا و نیروی انسانی نیز جزئی از پروژه مهر است که باید در آن چند موضوع مهم نظیر رضایت‌مندی مردم و تناسب ساختمان با جنسبت و دوره آموزشی مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تصریح کرد: استان اصفهان در این آزمون ۱۶۷۱ نفر سهمیه دارد که البته ممکن است تمام این ظرفیت تکمیل نشود و به همین دلیل باید از هدررفت نیرو جلوگیری کنیم.

وی از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق خواست که در انتصاب مدیران و تقسیم‌بندی معلمان به مدارس عادی دولتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و ادامه داد: توجه به محدوده‌بندی در موضوع ثبت‌نام نیز از مواردی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد و فرآیند ثبت‌نام با نظارت دقیق و کافی انجام شود.

ابراهیمی در زمینه فرصت تابستان و اوقات فراغت عنوان کرد: در سال گذشته پایگاه‌های اوقات فراغت بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز را پوشش داد و برای امسال افق ۴۰۰ هزارنفری درنظر گرفته شده است که باید تلاش کرد تا این عدد محقق شود؛ چرا که اوقات فراغت یک مأمن آموزش و تربیت برای دانش‌آموزان و والدین است و باید در تمام ابعاد فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و تربیتی برقرار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اهتمام به موضوع امتحانات نهایی را از جمله انتظارات استان از نواحی و مناطق آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: باید به موضوع تصحیح اوراق امتحانی توجه ویژه‌ای داشت و از تمام پتانسیل موجود برای تصحیح اوراق باقی‌مانده استفاده کرد چرا که انتظار ما قرارگیری استان در رتبه اول تصحیح اوراق کشور است.

وی با اشاره به لزوم ورود مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان به زمینه‌های کاری یادآور شد: ورود مدیر آموزش و پرورش به حوزه‌های مختلف، موجب به حداقل رسیدن مشکلات و مسائل خواهد شد.

ابراهیمی بر لزوم پیگیری دقیق و فوری مسائل حقوقی تأکید کرد و افزود: برخی در پی دست‌اندازی به املاک آموزش و پرورش هستند که نباید چنین اجازه‌ای را به آنان داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش دانست و متذکر شد: هر برنامه‌ای در ادارات داخلی اداره کل و در ادارات نواحی و مناطق استان باید مطابق با یکی از بخش‌های سند تحول بنیادین و در راستای تحقق یکی از اهداف آن باشد تا خروجی مدنظر سند تحول بنیادین حاصل شود.

وی با یادآوری لزوم توجه به آیین‌نامه اجرایی مدارس اذعان کرد: دیدار و گفت‌وگو با مدیران و معلمان و نظرسنجی از آن‌ها به عنوان پیشران نظام تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی‌های مناطق و نواحی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بازرسی از روند ثبت‌نام، پروژه مهر، شاداب‌سازی و حوزه‌های تصحیح اوراق امتحانی بسیار ضروری است و باید با بازخورددهی به مدارس، تلاش شود تا در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار