گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید رضا بابانظری‌

ساوه (پانا) - شهید رضا بابانظری‌ یکی از دانش‌آموزانی است که تحصیلات خود را در اول متوسطه نیمه کاره رها کرد و با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب برای صیانت از میهن اسلامی در جبهه حضور یافت.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید رضا بابانظری‌

شهید رضا بابانظری ۱۰ خرداد ۱۳۵۱ در شهرستان ساوه چشم به جهان گشود و در یک خانواده کارگر متولد شد و از کودکی با ایمان و اعتقاد فراوان بزرگ شد و با هوش و ذکاوتی که داشت، عاشق انبیاء و اولیاء بود و در این خصوص الگو بود.

این شهید والامقام کسی بود که از لحاظ نماز اول وقت و حضور در مسجد برای نماز جماعت میان همه شناخته شده بود و نمازهایش را در مسجد به جماعت می‌خواند و علاقه وافری به انبیاء و اولیاء به ویژه به امام حسین علیه السلام داشت و افسوس می‌خورد و اکثر اوقات زمزمه نوحه‌های عاشورایی را بر لب داشت.

بزرگ‌ترین ویژگی یک امدادگر از خود گذشتگی است و شهید بابانظری بسیار فداکار بود و اگر چیز خوبی وجود داشت، ابتدا برای دیگران سپس برای خودش چیزی می‌خواست و اگر خودش می‌خواست لذتی ببرد چه معنوی چه مادی اول برای دیگران می‌خواست بعد برای خودش چیزی مطالبه می‌کرد.

هلال احمر محلی بود برای تبلور از خودگذشتگی که او داشت. او بهترین دوره زندگی و بهترین سرمایه‌اش را فدای اعتقادش کرد و در باغ رضوان شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش که در منطقه نبرد مفقود شد، پس از تفحص در سال 1376 در گلزار شهدای شهر ساوه به خاک سپرده شد.

دانش‌آموز خبرنگار: مهرشاد هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار