اسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا:

دانش‌آموزان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند

پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی جز با حضور وزارت آموزش و پرورش ممکن نیست

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند، گفت ترویج تقویت هویت ملی در دستور کار جدی وزارت فرهنگ است تا نسبت به سال‌های قبل ارتقا بیشتری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن تاکید بر اهمیت مساله زبان، ملیت، پرچم و افتخار کردن دانش‌آموزان به هویت ایرانی خود، اظهار کرد: «دانش‌آموزان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند؛ ما این موضوع را در همه برنامه‌های امسال داریم و از برنامه‌های اصلی ما قرار گرفته است. به گونه‌ای که امسال برای نخستین بار به مفاخر ملی به صورت ویژه توجه خواهیم کرد؛ مفاخری که مورد توجه ایرانیان و غیرایرانیان است و به عبارتی می‌توان گفت در حال احیای اینها هستیم.»

وی ادامه داد: «همچنین صیانت از زبان‌ها و لهجه‌های ایرانی به ویژه زبان رسمی کشور را در اولویت قرار دادیم و چاپ آثار مفاخر ایرانی را در کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان و خوزستان در دستور کار داریم.»

اسماعیلی از راه‌اندازی خانه اقوام با هدف معرفی شایسته اقوام مختلف ایرانی در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و افزود: «مصوبه راه‌اندازی خانه اقوام را داشتیم و به زودی در فرهنگسرای نیاوران راه‌اندازی خواهد شد. برای هر یک از قومیت‌های ایرانی مکانی را اختصاص دادیم. باید در نظر داشته باشیم که همه کثرت‌ها و تفاوت‌ها ذیل یک وحدت بزرگ به نام ایران قرار دارد که مبتنی به نگاه حکیمانه و فلسفی بزرگان این سرزمین است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «بنابراین ترویج تقویت هویت ملی در دستور کار جدی ماست که ان‌شالله آن را نسبت به سال‌های قبل بیشتر ارتقا بخشیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «وزارت آموزش و پرورش در این زمینه‌، رکن رکین جامعه است. مهمترین جامعه مخاطبان ما زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش هستند؛ ما ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی داریم بر همین اساس پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی در کشور جز با حضور وزارت آموزش و پرورش ممکن نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار