مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با پانا:

مدارس سمپاد، بستری تاثیرگذار برای نخبه‌پروری است/فیلم

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در اردوی شب مانی درون مدرسه ای با عنوان «شب ستاره باران» که در دبیرستان فرزانگان ناحیه 2 کرج برگزار شد، گفت مدارس سمپاد بستری جدی و تاثیرگذار برای نخبه پروری است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس سمپاد، بستری تاثیرگذار برای نخبه‌پروری است/فیلم

اردوی درون مدرسه ای «شب ستاره باران» با حضور الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، رضا شکیبا، رئیس اداره استعدادهای درخشان البرز، جمعی از دانش آموزان و کادر اداری و آموزشی دبیرستان فرزانگان ناحیه ۲ کرج برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «مدارس سمپاد بستری جدی و تاثیرگذار برای نخبهپروری هستند. آموزش و پرورش وظایف و مسئولیت های بسیاری دارد. یکی از وظایف نظام آموزش و پرورش که در سند تحول ذکر شده و مهم تر از همه اینکه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، نخبه پروری است که باید با دقت و توجه به تمام ابعاد نخبه‌پروری صورت گیرد.»

وی مدارس سمپاد را بستری تاثیرگذار برای نخبه پروری دانست و خاطرنشان کرد: «مدارس سمپاد زمینه ای برای جذب نخبگان و آموزش و تربیت صحیح آنها تا رسیدن به مدارج بالای علمی و به کارگیری تخصص آنها در حوزه های مختلف هستند. این همان فلسفه تاسیس مدارس استعدادهای درخشان است که در سند بنیادین تحول بارها مورد تاکید قرار گرفته و لازمه تعلیم و تربیت تمام ساحتی را یادآور می‌شود.»

حجرگشت همچنین افزود: «مدارس سمپاد می بایست در تمامی زمینه های نخبه پروری، مهارتی، تربیتی، آموزشی، آشنایی با وظایف اجتماعی و سایر مسئولیت هایی که دانش آموز برای تعامل با جامعه خویش نیاز دارد فعالیت کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با اهمیت برگزاری اردوها در بروز خلاقیت دانش آموزان بیان کرد: «ما موظفیم در مدارس استعدادهای درخشان، زمینه بروز خلاقیت دانش آموزان را فراهم کنیم. یکی از اقدامات بسیار تاثیرگذار تربیتی که سبب کشف خلاقیت های دانش آموزی نیز می‌شود، همین اردوها هستند. اردوهای درون مدرسه ای، برون مدرسه ای، اردوهای پیشرفت و خلاقیت و سایر اردوهای تربیتی که بستر مناسبی فراهم می‌کنند تا دانش آموزان ساعاتی را فارغ از مباحث سنگین و پیچیده درسی به تفریح در کنار دوستان و همکلاسی ها و بروز خلاقیت های خویش بگذرانند.»

وی در پایان یادآوری کرد: «با توجه به‌ اینکه برگزاری آزمون های سمپاد را پیش رو داریم، امید است مجموعه آموزش و پرورش به ویژه مسئولین و مدیران مدارس سمپاد با توجه به تمامی مسائل مهم و قابل توجه تربیتی و تعلیمی بستری را در سطح مدارس استعدادهای درخشان فراهم آورند تا دانش آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم. دانش آموزانی که آینده سازان همین مرز و بوم خواهند بود.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار