انتقاد شدید داداش زاده از فدراسیون:

نصیر زاده کجای فوتبال است که برای همه تصمیم می‌گیرد

یک مشت دلال برای فوتبال تعیین تکلیف می‌کنند/چطور برای تیم‌های صنعتی پول هست/ساکت چرا خودش سقف را رعایت نمی‌کند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید نصیر زاده کجای این فوتبال است که برای همه تصمیم می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نصیر زاده کجای فوتبال است که برای همه تصمیم می‌گیرد

پرویز پیکری؛ خبرنگار

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تعیین سقف قرارداد گفت: «ما هر چقدر هم حرف بزنیم فایده‌ای ندارد. کسی به حرف و نظر اهالی فوتبال اهمیتی نمی‌دهد و توجهی نمی‌کند. من می‌خواهم بدانم هوشنگ نصیرزاده کجای این فوتبال است که برای همه تصمیم می‌گیرد و کسی هم نباید ازش انتقاد کند. او چکاره است که اساسنامه را بنویسد؟ واقعا سعید آذری حرف قشنگی زد. اوایل او از افشین عبدالهیان پول می‌گرفت تا کارشناسی کند. این قدر در مورد تراکتور حرف زد و نظر داد که بالاخره زنوزی او را گذاشت مدیرعامل.»

وی ادامه داد: «از وقتی مدیرعامل تراکتور شده، هر چی آدم‌های خاص و داور بازنشسته هستند، ریختند در این باشگاه. این‌ها را بنویسید. هرجایی بیایند من پاسخ می‌دهم. از کمیته انضباطی تا کمیته اخلاق. یک مشت دلال ریختند به جان فوتبال ما. داو آن بازنشسته ریختند در باشگاه تراکتور. بخاطر این است که زنوزی پول دارد و اینها هم دورش جمع شده‌اند. این‌هایی که برای فوتبال چنین قوانینی را می‌نویسند اصلا فوتبال برایشان اهمیتی ندارد. مصلحت فوتبال را در نظر نمی‌گیرند. اگر سقف می‌گذارند، چرا محمدرضا ساکت آن را رعایت نمی‌کند. آنها چطور با آن مبلغ هنگفت با پیام نیازمند تمدید کردند؟»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد:«همه باشگاه‌ها چند پیشکسوت سالم دارند که بشود روی آنها حساب کرد. قبول دارم که پیشکسوت ناسالم هم داریم. اما باشگاه‌ها باید بیایند این پیشکسوتان را عضو کمیته فنی خودشان بگذارند تا با مشورت و تخصص آنها بازیکن جذب کنند. اگر این کار را بکنند جلوی دلالی و ریخت و پاش گرفته می‌شود. دیگر نمی‌توانند بازیکن بی‌کیفیت را میلیاردها تومان به تیم قالب کنند. بازیکنی در پرسپولیس داریم که ۱۰۰ میلیون هم نمی‌ارزد اما قراردادش چندین میلیارد است.»

بهزاد داداش زاده گفت:«گفته‌اند که باید در لیست تیم‌ها ۱۵ بازیکن جوانان و امید باید باشد. اینکه بگویند باید لیست با چنین چیزهایی پر شود، یعنی که دلال بازی است. از این ۳۰ بازیکن نفری یک میلیارد هم بگیرند، می‌شود ۳۰ میلیارد. من خبر دارم که یک باشگاهی برای اینکه یک بازیکن جوان را در لیست بازیکنان بزرگسالان بگذارد، ۷۰۰ میلیون از او پول گرفته و فقط برایش کارت صادر کرده است. نصیرزاده ۳۰ سال است در فوتبال فعالیت می‌کند. او از یک بازیکن ۱۵۰ میلیون پول گرفته و در بهترین جای رشت زمین خریده است.»

وی تاکید کرد: «سقف قرارداد را چه کسی رعایت می‌کند؟ تیم امید ما به زور از فلسطین مساوی می‌گیرد و طوری خوشحالی می‌کنند که انگار جام جهانی را برده‌اند. بازیکنان که خودشان را دست کم گرفتند. درست است که دیر جمع شدند و اردویی نداشتند اما سطح‌شان که از فلسطین بالاتر است. دیدید آنها داشتند چکار می کردند؟ چه صحنه‌هایی بوجود آوردند؟ تیم گرفتن که به رزومه نیست. من هم رزومه دارم. پس چرا به من تیم نمی‌دهند؟ چون بله قربان گو نیستم. آدم توصیه‌پذیری نیستم. چرا داماش را رها کردم؟ به من گفتند که باید ۱۰ بازیکن را خودشان بگیرند. منم گفتم وظیفه شما پول آوردن است نه جذب بازیکن. تیم ملی امید را به هرکسی می‌دادند با سر می رفت. اینها آمدند تا رزومه جمع کنند. الان یک پیشنهاد بهتر بشود، قطعا عنایتی تیم را رها می‌کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران افزود:«کسی سقف را برای شفاف سازی نگذاشته است. وقتی بخاطر مالیات می آیند قرارداد ۴، ۵ میلیاردی مربی را ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون ثبت می‌کنند، دیگر چه نظارتی است. دست همه‌شان در یک کاسه است. اگر راست می‌گویند و دنبال پیشرفت فوتبال هستند، همه باشگاه‌ها بروند مجلس و در مورد حق پخش و تبلیغات دور زمین اعتراض کنند تا حقشان را بگیرند.»

داداش زاده با اشاره به ابقاء درویش در پست مدیرعاملی پرسپولیس گفت: «الان درویش اگر ابقاء شده، به او بودجه نمی‌دهند. ابقاء کردند تا اذیتش کنند و تحت فشار بگذارند. در حالی که باید برای مدیرعاملی که تیمش ۳جام گرفته، ارزش قائل شوند. الان پرسپولیس ۳ بازیکن در دفاع چپ، دروازه و فوروارد می‌خواهد. تا همین الان هم حق بچه‌ها را ندادند. اگر آپشن در قرارداد آمده باید به آنها پرداخت شود. اینها زحمت کشیدند و این نامزدی است که پولشان را ندهند. همان طور که از آنها انتقاد می‌کنیم باید از آنها حمایت هم بکنیم. چطور پول برای تیم‌های صنعتی هست اما برای پرسپولیس و استقلال نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار