ناپایداری‌های جوی تا اواخر روز جمعه در اردبیل ادامه می‌یابد

اردبیل (پانا) - بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق استان اردبیل از امروز (پنجشنبه) تا اواخر روز جمعه است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ناپایداری‌های جوی تا اواخر روز جمعه در اردبیل ادامه می‌یابد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با استناد به داده‌های هواشناسی اعلام کرد: با توجه به هسته بارشی فعال متمرکز روی شمال آذربایجان شرقی و مناطق غربی و شمالی استان اردبیل از حوالی ظهر تا امشب در شهرستان‌های انگوت، گرمی و اصلاندوز و با شدت کمتر در شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار و پارس‌آباد بارش باران به‌صورت رگبار باران و رعد و برق توام با تگرگ پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی این حجم از بارش در این مناطق می‌تواند موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی شهری و برون شهری شود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار شماره ۲۷ سطح نارنجی شهروندان را به رعایت توصیه‌های ایمنی فراخواند و اضافه کرد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده با توجه به شرایط فصلی و محلی در بعدازظهر‌ها به‌ویژه در روز یکشنبه (۲۸ خرداد) رشد ابر، رگبار موقت باران و رعد و برق احتمال می‌رود.

ایستگاه‌های باران‌سنجی و هواشناسی شهرستان گرمی مغان نیز مجموع بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته را در روستای حمزه خانلو ۲۸ میلیمتر، انگوت ۲۳ میلیمتر، قاسم کندی برزند ۱۷ میلیمتر، هواشناسی گرمی ۱۴.۴ میلیمتر، قره خانبیگلو ۴ میلیمتر و زهرا در بخش موران نیز ۲ میلیمتر ثبت کرد.

عصر چهارشنبه (۲۴ خرداد) در اثر جاری شدن سیل در منطقه برزند گرمی مغان یک نفر جان باخت و پنج نفر دیگر نیز مفقود شدند، در اثر سیل جاده گرمی- بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد. این مسیر در جریان سیل نهم خرداد ماه هم برای ساعاتی مسدود شده بود.

طی هفته‌های جاری بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت‌های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستا‌ها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار