رئیس اداره فعالیتهای اجتماعی و تربیت سیاسی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب درسآموز برای دانشآموزان است
تهران (پانا) - رئیس اداره فعالیتهای اجتماعی و تربیت سیاسی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت آشنایی دانشآموزان با مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب درسآموز برای دانشآموزان است.
سید مجتبی سبحانی، رئیس اداره فعالیت های اجتماعی و تربیت سیاسی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «مکتب درس آموز شهید سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری پس از واقعه جانگداز شهادت ایشان به عنوان یک مکتب معرفی شد.»
وی در ادامه با اشاره به هدف وزارت آموزش و پرورش برای ترویج مکتب شهید سلیمانی به عنوان فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت که یکی از راهبردهای اساسی و اصولی وزارت آموزش و پرورش است که می توان با ترویج و نهادینهسازی آن، آینده نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد؛ اظهار کرد: «در همین راستا، برنامه های ترویجی، تبلیغی و تبیینی در ادامه راه ارزشمند شهید سلیمانی و راهبردهای تربیتی و فرهنگی را طراحی و به مدارس ابلاغ کردیم که بخشی از آن با ابداع معاونت پرورشی و فرهنگی و پیگیری اداره کل فرهنگی، هنری منجر به راه اندازی یک جشنواره فرهنگی هنری با قالب مکتب شهید سلیمانی و موسوم به جشنواره «علمدار» شد.»
سبحانی همچنین افزود: «در سال اول برگزاری جشنواره «علمدار»؛ استقبال خوبی از طرف دانشآموزان و فرهنگیان صورت گرفت و قریب به ۱۰۰ هزار اثر فرهنگی، هنری فاخر به دبیرخانه جشنواره علمدار، مستقر در استان کرمان ارسال شد که از میان شرکتکنندگان، به آثار برگزیدگان ضمن تقدیر و تشکر، جایزه ای نیز اهدا شد.»
وی درباره محتوا و آموزش مکتب شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: «در کتب درسی نیز، مکتب شهید سلیمانی گسترش پیدا کرده و همچنین بسیاری از اماکن تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نام شهید سلیمانی مزین شد. همچنین اردوگاه ها و کانون های فرهنگی، تربیتی وزارتخانه نیز به برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی با محوریت شهید سلیمانی اقدام کردند.»
سبحانی در پایان تصریح کرد: «شهید سلیمانی برای کشور ما یک ارزش به حساب می آید که مطمئنا اگر این سرمایه در اختیار سایر کشورها و حکومت ها قرار می گرفت؛ نهایت استفاده را از این ظرفیت تربیتی می کردند؛ چرا که شهید سلیمانی، تنها مرد میدان نبود، بلکه دارای زوایای تربیتی بسیاری از جمله؛ توجه همیشگی به مستمندان؛ نوع سیره و زندگیاش و دیانت و مقاومت در برابر استکبار جهانی بود که می تواند بهترین الگو برای دانشآموزان ایران اسلامی باشد.»
خبرنگار دانشآموز : محمدامین راست بندی
ارسال دیدگاه