آغاز فعالیت ستاد اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، از ثبت بیش از یک هزار پایگاه اوقات فراغت در سامانه نورینو (سامانه فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان) خبر داد و گفت ثبت پایگاه‌های تابستانه و ثبت‌نام از دانش‌آموزان تا ابتدای تیرماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت ستاد اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه در فارس

علیرضا شادباش، در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد اوقات فراغت استان فارس با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت و لزوم استمرار تربیت در فعالیت‌های تربیتی، گفت: با وجود تلاش‌های تمام مجموعه‌های فعال در عرصه تربیت از جمله شورای هماهنگی تبلیغات، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و

وی ادامه داد: امسال به منظور بهره‌وری بیشتر از فعالیت‌های تربیتی، برنامه‌ها را در سه محور ترسیم شده است که یکی از آن‌ها بحث‌های هویتی دینی و ملی مدنظر مقام معظم رهبری است و دیگری بحث‌های مهارتی و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در تمام ابعاد است و در محور سوم بحث تفریحی، آموزشی است‌.

وی از هماهنگی با نهاد نمایندگی ولی فقیه به منظور یکپارچه‌سازی فعالیت‌های اوقات فراغت در سراسر استان خبر داد و افزود: یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها این امکان را می‌دهد تا از یک پتانسیل واحد استفاده کنیم. ما یک رویه مشترک در فعالیت‌ها تابستانه در بین دستگاه‌ها نداریم و امسال شروعی برای تحقق این امر است تا از ظرفیت‌های موجود با هم‌افزایی استفاده کنیم.

وی از لزوم آموزش برنامه‌ریزی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سخن گفت و از اعضای ستاد اوقات فراغت خواست تا نسبت به این امر با توجه به تاکیداتی که در دین مبین اسلام داریم اهتمام داشته باشند.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مراکز مشاوره، پژوهشراها و کانون‌های قرآن و عترت، تشکل های دانش‌آموزی و مدارس به عنوان پایگاه اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

هرمز جعفری، از برگزاری اردوهای یک روزه دانش‌آموزی، اجرای برنامه ۷ در ۷، هفت برنامه در هفت هفته در روز، اردوی راهیان پیشرفت، اردوی راهیان نور، اردوی مسوولیت و سازندگی، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین را به عنوان کارویژه‌های فعالیت‌های تابستانه برشمرد.

وی از صدور مجوز اردویی ویژه اردوهای دانش‌آموزی اربعین خبر داد و افزود: این فرصت و ظرفیتی است که می‌تواند در بحث اردوهای تربیتی موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار