سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

گفتمان تربیت معلم، مهمترین اتفاق در نظام آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان، گفتمان تربیت معلم را مهمترین اتفاق و گفتمان غالب در نظام آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان تربیت معلم، مهمترین اتفاق در نظام آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ سعید غیاثی ندوشن در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، هیات‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان، اساتید و همکاران در سالن باهنر دانشگاه فرهنگیان انجام شد، ضمن شکرگزاری از خداوند برای فرصت و توفیق خدمت به نظام تعلیم و تربیت گفت: عرصه، عرصه پرورش انسان‌ها است که در شرایط کنونی جامعه عرصه بسیار مهم و مورد تایید و تاکید است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان و هدایت‌های بی‌دریغ وی، خواستار حمایت همه‌جانبه بیش از پیش از نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان از وزیر آموزش پرورش شد.

وی افزود: به همت خانواده دانشگاه فرهنگیان، امروز ما در بستری قرار گرفته‌ایم که مهمترین اتفاق در نظام آموزش و پرورش بوده و آن «گفتمان تربیت معلم» به عنوان گفتمان غالب در نظام آموزش و پرورش است.

غیاثی ندوشن، سیاست کلان آموزش و پرورش را امر تعلیم و تربیت بیان و اظهار کرد: گفتمان در نظام تعلیم و تربیت بیشتر از پیش مورد تاکید است به صورتی که گفتمان، تعلیم معلم به جای تامین معلم مورد بررسی است.

وی درباره روش تغییر گفتمان معلمی گفت: هر فردی و هر فارغ‌التحصیلی از هر دانشگاهی نمی‌تواند معلم شود و نظام آموزش و پرورش بر این روش تاکید دارد و ما در دانشگاه فرهنگیان سیاست و مبنا را بر این روش قرار خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر سند تحول تاکید کرد و افزود: مبنای برنامه‌ریزی‌ها، رفتار و کنش ما و نوع سیاست‌های پیش رو تحقق سند است. از این رو هدف و رویکرد، تحقق سند تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

وی تمرکز در برنامه راهبردی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از تاکیدات در دانشگاه فرهنگیان خواند و آن را ریلی در راه تعلیم و تربیت دانست.

غیاثی ندوشن ادامه داد: با تلاش‌ها و همت‌هایی که در دانشگاه انجام شده، بستر کار فراهم و سدها شکسته شده که می‌توان آن را در مصوبات هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان دید.

وی با اشاره به روشن بودن هدف در این مسیر افزود: با تاکید بر همدلی و هم‌افزایی و با استفاده از قانون، همه مشکلات شکسته خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با توجه و تاکید بر برنامه‌های فرهنگی گفت: حوزه فرهنگی باید بسترسازی کند تا امر پرورش به خوبی صورت پذیرد و بقیه حوزه‌ها از آن تبعیت و وظایف را به خوبی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار