رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی:

خبرگزاری پانا به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان کمک می‌کند

اراک (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد خبرگزاری پانا علاوه بر رسالت خبری خود یک فضای تربیتی است تا دانش‌‌آموزان بتوانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان کمک می‌کند

رضا موچان در جلسه هم‌اندیشی و بررسی نظام مسائل و برنامه‌های پیش روی سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: شرایط نیروهای مامور به سازمان دانش‌آموزی بررسی شده و مناطق با توجه به شرایطی که تعیین شد نسبت به جذب نیروی مامور باید اقدام و تا اواخر خرداد‌ماه لیست اسامی نیروهای مامور به سازمان دانش‌‌آموزی را جهت انجام امور اداری و پیگیری‌های لازم، معرفی کنند تا نیروهای ماموری که داوطلب هستند در سازمان دانش‌آموزی استان‌مرکزی حضور داشته باشند، جذب و سازماندهی‌ شوند.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در ایام اربعین علاوه بر برپایی موکب در کشور عراق در مناطق پانزده‌گانه آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی نیز در مسیر تردد زائرین موکب‌های شهرستانی برپا می‌کند و در همین راستا سازمان دانش‌آموزی به ویژه برای اخذ مجوز‌های مربوطه موکب‌های شهرستانی از مناطق حمایت‌ می‌کند‌.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در تابستان اردوهای جهادی سازمان به صورت متمرکز در منطقه نوبران و سربند به صورت حضوری و در بخش عمرانی و فرهنگی برگزار می‌شود و در مدارس نیز گروه‌های جهادی سازمان دانش‌آموزی در قالب پروژه مهر به صورت جهادی برای سازماندهی وضعیت مدارس خود پای کار می‌آیند‌.

موچان با اشاره به پایگاه‌های اوقات فراغت ادامه داد: در هر منطقه باید ۲ پایگاه اوقات فراغت اختصاصی سازمان دانش‌آموزی متشکل از یک پایگاه دخترانه و یک پایگاه پسرانه برپا شود و در مجموع در استان مرکزی ۳۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی با برنامه‌های مختلف تحت عنوان طرح هست سنگ فعالیت ‌کنند و برنامه‌های مختلف آموزشی و اردو‌های تربیتی از اول تیر‌ماه در این پایگاه‌ها آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ضمن خدمت و تربیت مربی پیشتاز در تابستان به صورت متمرکز با جامع هدف بالغ بر ۴۰۰ نفر از مربیان پیشتاز انجام می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت این مربیان در سال تحصیلی آینده استفاده کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری پانا افزود: در تمام پایگاه‌های اوقات فراغت، دوره‌های آموزشی خبرنویسی و خبرنگاری برگزار می‌شود تا به این وسیله در سال تحصیلی جاری به انعکاس اخبار فعالیت مناطق کمک کنند‌.

موچان افزود: خبرگزاری پانا علاوه بر رسالت حرفه‌ای خود که اطلاع‌رسانی و خبررسانی با حفظ اخلاق حرفه‌ای خودش است، یک فضای تربیتی است که دانش‌آموزان در این فضا سوادرسانه، نظم پذیری، مسئولیت‌پذیری و تربیت اجتماعی را یاد می‌گیرند و ما این فضا را به یک فضای تربیتی تبدیل می‌کنیم تا به دانش‌آموزان مستعد، توانمند و علاقه‌مند کمک کند تا بتوانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان خبرنگار به واسطه اعتماد به نفسی که از حضور در رسانه و فضای خبرگزاری پانا می گیرند می‌توانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و همچنین خبرنگاران خبرگزاری پانا به انعکاس اخبار و فعالیت‌های مناطق کمک می‌کنند و این یک ارزش افزوده برای مناطق به حساب می‌آید‌.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار