ارائه ۲۸ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۲۸ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در ۱۵ روز گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۲۸ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز۱۸ خردادماه، ۲۸ هزار و ۳۸۳ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۸۰ هزار و ۳۸ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۹۹۷ مورد نیزویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۱۴۳ مورد بستری اورژانس، ۶۹۴ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوارقلب، عکس رادیولوژی و ...، ۴۶۹۶ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایراندر مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۳ هزار و ۱۱۹ مورد اعلام کرد و افزود: ۶۸۳ مورد امدادرسانی وانتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۴ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و ۵زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار