سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه ٣ مشهد مقدس:

معیار ما صرفا سنجش یادگیری و کنکور نیست

مشهد (پانا) - سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه ٣ مشهد مقدس عنوان کرد نوع برگزاری امتحانات در اختیار و حیطه وظایف نواحی است، اما نوع سوالات و سطح سوالات، مربوط به استان نیست و در سطح ملی و کشوری است. در واقع وظیفه آموزش و پرورش ناحیه، انعکاس مشکلات و پیگیری آن‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معیار ما صرفا سنجش یادگیری و کنکور نیست

عبدالرضا سامی، سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه ٣ مشهد مقدس در گفت‌وگو با پانا در خصوص برگزاری امتحانات نهایی و روند جدید تصحیح الکترونیکی ورقه های امتحانی گفت: ذبا زحمات و تدابیری که همکاران ما در ناحیه و همچنین همکاری خوب مدیران و عوامل اجرایی آزمون در مدارس داشتند دانش آموزان تا به امروز حوزه هایی را در کمال آرامش و توام با صحت امتحان ها سپری کردند و مشکل خاصی در این خصوص تا به امروز نداشتیم.»

وی همچنین در خصوص تخلفات صورت گرفته در آزمون ها بیان کرد: «برگزاری آزمونی در این سطح و با این تنوع دانش آموز از مدارس مختلف ، بدون تخلف نیست. در بین دانش آموزان افرادی که تقاضای ترمیم معدل داشتند و داوطلبان آزاد هم حضور داشتند، ممکن است یک طیف بسیار معدودی رفتارهای آگاهانه و یا ناآگاهانه داشته باشند که این تعداد بسیار کم است و تاکنون ما مشکل ویژه‌ای در کلیت موضوع در این زمینه نداشته‌ایم.»

سامی، در خصوص اعتراض دانش آموزان به سوالات امتحانی اظهار کرد: «دانش آموزان که بعضا در بازدیدهای ما از حوزه ها مراجعه می‌کردند، به نحوه تنظیم سوال ها و نحوه طرح سوال ها اعتراض داشتند. دانش آموزان اذعان می کردند از بخش هایی که حتی فکرش را هم نمی کردند سوال طرح شده بود و چون این موارد ملی بودند و سوالات در سطح کشور و هماهنگ پخش شده بودند همکاران این موارد را تجمیع و به مراجع بالا برای پیگیری های بیشتر ارجاع دادند.»

سرپرست جدید اداره آموزش پرورش ناحیه ٣ مشهد ادامه داد: «بنده در برخی از موارد با دانش آموزان موافق هستم. به دلیل اینکه ما دوران کرونا را سپری کردیم و دانش آموزان از سطح متعارف کلاس ها برخوردار نبودند، ولی دانش آموزان باید آگاه باشند با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی آزمون ها در ورود به دانشگاه باید مطالب درسی به طور دقیق تر و مجدانه تر خوانده شود و باید بدانند که این آزمون ها رقابتی هم هستند، اما در کنکور صرفاً سنجش یادگیری را معیار قرار نمی دهیم و به سرعت یادگیری هم توجه داریم و این سطح سوالات قطعاً یک پدیده نو هستند که از امسال و با حذف شدن دروس عمومی از کنکور و به این شکل برگزار شد.»

سامی افزود: «ما در نحوه برگزاری که در حیطه اختیاراتمان است تمام تدابیر لازم را اندیشیدیم. اتفاقات و تجربه آن نشان دهنده آن است که ما کمترین آسیب و مشکل را داشتیم و نوع برگزاری امتحانات در اختیار و حیطه وظایف نواحی است، اما نوع سوالات و سطح سوالات مربوط به ما و استان ما نیست و در سطح ملی و کشوری است. در واقع وظیفه ما انعکاس مشکلات و حل و پیگیری آن هاست و ما در ناحیه ٣ مشهد مقدس با به کارگیری تمام امکانات سعی بر برگزاری خوب امتحانات داشتیم و تلاش کردیم دانش آموزان و اولیا بتوانند در یک شرایط خوب و با آرامش محیط امتحان را بگذرانند.»

سامی در ارتباط با تصحیح الکترونیکی ورقه های امتحانی نیز گفت: «برای دریافت رمزهای آزمون، چاپ و توزیع ورقه های امتحانی و سیستم‌هایی که در اختیار ماست، باید نوسازی شوند. در این روند اجرا گاه همکاران ما اذیت شدند اما با مهارتی که داشتند به روند کلی امتحانات ضربه ای وارد نشده است، اما تصحیح الکترونیکی ورقه‌ها و پرواز از اتفاق های نو و جدیدی است که امسال همکاران ما تجربه کردند که این نیز نیازمند یک سخت افزار مناسب با این موضوع است که همکاران ما شبانه روز در حال تلاش هستند اختلالی در تصحیح ورقه ها ایجاد نشود و ورقه ها به موقع تصحیح شوند. همین موضوع برای همکاران ما کار را سخت تر کرده است و با وجود این سختی در تمام روزهای تعطیل، همکارانمان پای کار هستند و مشغول تصحیح اوراق هستند. از طرفی این روند تصحیح تاکنون اندکی کار همکاران ما را کند کرده است و ما امیدواریم در آینده بتوانیم با این رویه‌ای که طراحی شده است، مشکلات کمتری داشته باشیم و همکاران با آرامش و سرعت بیشتر بتوانند تصحیح را انجام دهند.»

وی در پایان برای تمام دانش آموزان آرزوی موفقیت کرد و گفت: ذامیدوارم دانش آموزان بتوانند با این شرایط جدیدی که پیش آمده است استرس کمتری برای کنکور داشته باشند و سنجش دانش آموزان فقط در یک موقعیت اتفاق نیفتد و در موقعیت های مختلف استعدادهای آنها را کشف کنیم. پایش بهتری داشته باشیم و بتوانیم با فراهم کردن شرایط و امکانات بهتر مقدمه ای فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند بهترین نتیجه ها را در کمال آرامش داشته باشند.»

دانش آموز خبرنگار: نیایش احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار