راهپیمایی مردم قم در شصتمین سالگرد قیام پانزدهم خرداد

قم(پانا) - مردم قم، شهر قیام و اقامه، در شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد با برپایی راهپیمایی، بار دیگر با آرمان‌های ولایت و شهدا تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی مردم قم در شصتمین سالگرد قیام  پانزدهم خرداد

مردم شهر قم و شهرها و بخش های اطراف امروز در یوم الله 15 خرداد، به خیابان ها آمدند و علیرغم گرمای طاقت فرسای هوا، پنجاهمین سالگرد این قیام خونین و شهدای نهضت اسلامی را با عظمت هر چه تمام گرامی داشتند.

مردم انقلابی قم بر اساس اعلام و دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در میدان روح الله و جوار بیت تاریخی امام خمینی(ره) اجتماع کرده و پس از اجرای گروه سرود میثاق، حرکت خود را در مسیر تعیین شده به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کردند.

راهپیمایان که جمع قابل توجهی از جوانان نیز در بین آنان دیده می شدند، در طول مسیر، شعارهای انقلابی و ضداستکباری سر می دادند و با در دست داشتن تصاویر امامین انقلاب و شهدا و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و پرچم های جبهه مقاومت و نیز پلاکاردهایی با مضامین انقلابی، حمایت خود را از آرمان های انقلاب اسلامی و ضرورت هوشیاری و مقابله با دسیسه های استکبار جهانی نشان دادند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله 15 خرداد همچنین با سردادن شعارها و در دست داشتن پلاکاردهایی لزوم تجدید نظر در لایحه جدید عفاف و حجاب را از سوی سران قوا خواستار شدند.

سخنران پایانی راهپیمایی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان بود که در سخنانی عنوان کرد: امام راحل ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد چرا که مخلصانه ترین قیام بود و امیدی به پیروزی در آن دیده نمی‌شد اما همین حرکت اثر خود را گذاشت و آغاز نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی شد

در مراسم فوق، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه استان قم، معاونان استانداری قم، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب خارجی مقیم قم و معلمان و دانش آموزان حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار