امام جمعه رودهن:

امام‌خمینی(ره)، آموزه‌های دین را به عرصه اجتماعی زندگی مردم وارد کرد

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد، امام خمینی(ره)، آموزه‌های دین را به عرصه اجتماعی زندگی مردم کشاند آن هم در شرایطی که تصور ایجاد شده بود که دین و آموزه‌های دینی در اداره جامعه نمی‌تواند نقش ایفا کند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امام‌خمینی(ره)،  آموزه‌های دین را به عرصه اجتماعی زندگی مردم وارد کرد

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم اهل ایمان و یکی از شاخص‌های مهم سبک زندگی ایمانی، فروتنی و تسلیم در برابر فرامین الهی است، مومنان راستین، در برابر خدا، خاضع و فروتن هستند.آنان در برابر فرمان خدا، دستورات خدا، باید ها و نبایدهایی که خدای متعال ترسیم کرده است، تسلیم و سرسپرده هستند،اهل ایمان، به وعده هایی که خدای متعال به آنها داده است، اطمینان خاطر دارند و تحقق آنها یقین دارند.

وی افزود: خضوع به معنای این است که فردی خودش را در برابر عظمت خدا، کوچک ببیند و تشخصی برای خودش، قائل نباشد، عمل صالح میوه ایمان است. از کسی عمل درست و شایسته سر میزند که ایمان قوی داشته باشد. تسلیم در برابر خدا و اطمینان به وعده های حق تعالی نیز، ثمره ایمان است.برخورداری از صفات حسنه و اخلاق نیک، بهشت و پاداش های الهی را برای افراد، به دنبال دارد.

حسینی همچنین مطرح کرد: امام عزیز و بزرگ ما در سایه ایمان قوی و سرسپردگی به خدای تعالی و در سایۀ انس با قرآن و توسل به آل الله از کردار، ویژگی‌ها و صفات نیک و ارزنده‌ای برخوردار شد که از ایشان شخصیت جامعی ساخته شد. ابعاد شخصیتی امام در عرصه های مختلف علمی آن هم شاخه های متعدد علوم اسلامی در عرصۀ سیاست، اخلاق و عرفان از ایشان یک چهرۀ همیشه ماندگار در تاریخ بشریت ایجاد کرد.تعبد خاص، عبودیت ویژه، انس مستمر ایشان با دعا و قرآن و یاد و ذکر خدا و توسل به اهل بیت چنان اتصالی به خدا برای امام ایجاد کرده بود که اندیشه‌اش خدایی بود، رفتار و عملکردش الهی؛ تصمیماتش رنگ و بوی خدایی داشت و جز به رضای خدا و تحقق دستورات خدا و ترویج ارزش‌های دینی و احکام الهی در جامعه نمی‌اندیشید.

وی در توضیحات بیشتر عنوان کرد: در آن عرفانی که امام از آن بهره داشت مبتنی بر شریعت و حکمت و ممزوج با تعهد سیاسی و اجتماعی بود و درست نقطه مقابل عرفان های کاذب و استعماری و انحرافی و عرفان های دنیا گریز و انزوا طلب قرار داشت.امام عزیز ما پرچم قرآن و اهل بیت را به اهتزاز در آورد و یک نمونه جدیدی از حکومت دینی با محوریت مردم را به دنیا عرضه کرد.

امام جمعه رودهن در ادامه تصریح کرد: امام بزرگ و با عظمت ما نه تنها به ملت ایران بلکه به جامعه اسلامی و جامعه بشری عزت و سربلندی عطا کرد، گرچه با رحلت جانکاه ایشان جامعه ما از فیض برکات حضور امام محروم شد اما به لطف خدا و مدد آل الله خلف صالحی سکان کشتی انقلاب و هدایت و رهبری جامعه را به عهده گرفت که نه تنها از آرمان های امام ذره ای کوتاه نیامد که مدبرانه، حکیمانه و شجاعانه راه امام عظیم الشان ما را ادامه داده و همچون سد محکم و استواری در برابر توطئه های دشمنان ایستاده و توطئه های و فتنه های دشمنان را در طول این سالیان متمادی که از انقلاب می گذرد را با تدبیر و شجاعت و بصیرت خودش یکی پس از دیگری خنثی کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی اذعان کرد: امام عزیز و بزرگ ما از این شاگرد و دست پرورده خودش به عنوان یک نعمت برای جامعه یاد می‌کند.وجود بابرکت رهبر عالیقدر و عزیز ما نه تنها برای ملت ایران و نه تنها برای جامعه اسلامی در اقصی نقاط عالم، بلکه برای جامعه بشری یک نعمت ارزنده و بی بدیلی است و شکرگذاری حقیقی از نعمت ولایت ایشان این است که فرامین و رهنمود های ایشان همواره نصب‌العین ما مردم و مسئولین باشد و با پیاده سازی رهنمودهای راهگشا و سازنده ایشان که نقشۀ راه کشور در عرصه‌های مختلف است جلوی پیاده سازی نقشه های شوم دشمنان را بگیریم. تجربه ثابت کرده که هر جا و در هر عرصه‌ای که رهنمودهای مقام معظم رهبری و منویات ایشان پیاده سازی شده نتیجه آن پیشرفت و موفقیت کشور و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شان بوده است.

در پایان امام‌جمعه رودهن خاطرنشان کرد: در هر عرصه فرهنگی، سیاسی اجتماعی، اقتصادی به فرامین رهبر توجه شده در آن زمینه ما پیشرفت و موفقیت داشته‌ایم. اگر سال‌ها حل مشکلات این کشور به برجام نافرجام گره زده نمی‌شد الان ما شاهد خیلی مشکلات نبودیم و مشکلات ما کمتر بود، پانزده خرداد نماد آرمان خواهی و ظلم ستیزی ملت ایران است.امام عزیز ما قیام مردمی پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ را مبدا انقلاب برمی‌شمردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار