مسئول برگزاری اردوهای مدرسه‌ای منطقه جوادآباد:

اردوهای دانش‌آموزی، فرصتی برای آموختن پذیرش، مراقبت و درک در دانش‌آموزان است

جوادآباد (پانا) - مسئول برگزاری اردوهای دانش‌آموزی منطقه جوادآباد، اردوهای دانش‌آموزی را واسطه‌ای برای انجام فعالیت‌های گروهی و برقراری ارتباط صحیح و کاربردی بین دانش‌آموزان خواند و گفت دانش‌آموزان در اردوی مدارس این فرصت را دارند تا پذیرش، مراقبت و درک را یاد بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش‌آموزی، فرصتی برای آموختن پذیرش، مراقبت و درک در دانش‌آموزان است

زینب پازوکی مسئول برگزاری اردوهای مدرسه‌ای منطقه جوادآباد در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ و در راستای اهداف تربیتی ذکر شده در سند تحول بنیادین و با بهره‌گیری از تمام توان و تجربه‌ معاونین و مربیان پرورشی در مدارس و در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان منطقه جوادآباد حدود ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان در اردوی مدرسه شرکت کردند.»

وی ادامه داد: «این اردوها شامل مجتمع ایران‌فان، گلزار شهدای‌گمنام، بوستان نهج‌البلاغه، اردوی راهیان‌نور، اردوگاه شهید منتظری، پارک ارم و طبیعت، دریاچه خلیج‌فارس و چیتگر بود.»

پازوکی در ادامه به برخی از مزایای اردوهای مدرسه‌ای اشاره کرد: «در واقع اردو بخشی از برنامه آموزشی در همه مدارس است. مزایای شرکت در اردوهای آموزشی مدارس عبارتند از توسعه مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توسعه مهارت‌های فردی دانش‌آموزان، توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری دانش‌آموزان، افزایش آگاهی نسبت به محیط‌زیست و یادگیری مهارت‌های جدید، اردوی مدرسه فرصتی عالی برای توسعه طیف وسیعی است مهارت‌های اجتماعی است.»

وی اذعان کرد: «بیشتر فعالیت‌ها در اردوهای مدارس به صورت گروهی و تیمی است که برای تقویت روابط دوستانه و همچنین گسترش روابط دوستانه جدید با دانش‌آموزانی که کمتر می تواند ارتباط برقرار کند بسیار مفید و موثر است. در واقع فعالیت های گروهی نه تنها باعث برقراری ارتباط صحیح و کاربردی بین دانش‌آموزان می‌شود بلکه رابطه دانش‌آموزان و معلمان نیز مستحکم می‌شود. دانش‌آموزان در اردوی مدارس این فرصت را دارند تا پذیرش، مراقبت و درک را یاد بگیرند.»

مسئول برگزاری اردوهای مدرسه‌ای جواد‌آباد در ادامه گفت: «وقتی دانش‌آموزان همراه با مدرسه به اردو می‌روند، برای اولین بار است که روز خود را به دور از خانواده و در فضای خارج از خانه و مدرسه سپری می کنند. حتماً والدین آنها توصیه‌هایی نظیر توجه به سخنان مدیر و معاون و سایر نکات را به آنان گوشزد کرده‌اند. رفتن به اردوی مدرسه فرصت عالی برای فرزندانمان است تا با یادگیری و چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان، بزرگ شوند‌. آنها یاد می‌گیرند تا به دور از خانواده به خودشان، توانایی‌هایشان اعتماد کنند.»

وی ضمن تاکید بر نحوه تصمیم‌گیری دانش‌آموزان در آستانه رفتن به اردو، اینچنین ادامه داد: «آیا با دوستم بروم؟ این سوال نشان‌دهنده تصمیمات دانش‌آموزان است که برای مثال باید کارهای نیمه تمام را انجام دهم سپس به اردو بروم؛ این نمونه‌ها حکایت می‌کند با توجه به اینکه معلمان و راهنمایان نمی‌توانند همزمان روی تصمیمات همه دانش‌آموزان نظارت داشته باشند، آنها به خوبی مسئولیت تصمیم‌های خود را به عهده می‌گیرند.»

وی تصریح کرد: «در طول اردو دانش‌آموزان تجربیاتی را از طبیعت که در واقع یک منبع آموزشی معتبر و مفید است کسب می‌کنند. فعالیت‌های دستی و لمسی در خارج از خانه‌، دانش‌آموزان را تحریک می‌کند و باعث یادگیری بهتر آنها می‌شود و با برگزاری این اردوی آموزشی دانش‌آموزان نسبت به محیط‌زیست آگاه‌تر می‌شوند و به آن احترام می‌گذارند.»

پازوکی در پایان گفت: «در اردوی مدرسه دانش‌آموزان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که قبلاً هرگز انجام نداده‌اند. اکثر دانش‌آموزان وقتی از خانواده خود دور هستند ماجراجویانه‌تر عمل می‌کنند و بیشتر تمایل دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار : شقایق اردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار