تولید فصل جدید مجموعه «اهل سفر» در شبکه مستند

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از مهدی خلیلی مجری و راوی مستندهای گردشگری تلویزیون در شبکه مستند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید فصل جدید مجموعه «اهل سفر» در شبکه مستند

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مهدی خلیلی را به عنوان راوی و مسافر مستندهای مختلفی که از صدا و سیما پخش شده است، می‌شناسیم. او سال‌های سال است که در مجموعه‌های مختلف، به نقاط مختلف ایران سفر می‌کند و با تهیه‌ی برنامه‌های مستند سرگرم ‌کننده و جذاب از نقاط دیدنی ایران، آداب و فرهنگ‌های مختلف و تاریخ، نقش بسزایی در برنامه‌های ایرانگردی و ایران شناسی دارد.
مراسم تقدیر از این پیشکسوت با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند، یاسر فریادرس قائم مقام و ابوالقاسم ناصری مدیر تولید این شبکه، یاسر طالبی کارگردان اهل سفر و حسن جعفری مستندساز در شبکه مستند برگزار شد.‌

محسن یزدی با اشاره به اینکه مجموعه مستند اهل سفر به خوبی جای خود را در بین مخاطبان شبکه مستند باز کرده است از زحمات این گروه تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: آقای خلیلی پیشکسوت ماست و دوست داشتیم مراسم تقدیر از ایشان همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند که چند ماه پیش در عسلویه برگزار شد، انجام می‌شد اما متأسفانه این فرصت به دلیل کسالت ایشان فراهم نشد.

یزدی از تولید فصل جدید مجموعه مستند «اهل سفر» خبرداد و گفت: انشاءالله فصل جدید این مجموعه با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند آقای خلیلی و حضور ایشان در شبکه مستند ساخته خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه، مهدی خلیلی درباره حضورش در مجموعه اهل سفر گفت: در زندگی ما خیلی از چیزها هست که از اراده ما خارج است؛ اهل سفر برای من چنین چیزی بود و به صورت ناخودآگاه در زندگی من پیش آمد.

او درباره تمرکز‌ بر مقوله سفر در این مجموعه گفت: همه ما مسافرت می‌رویم و امری طبیعی است اما اینکه سفرمان را چگونه طی کنیم تا به مقصد برسیم، هم به دست خود ماست و هم عوامل محیطی بر آن اثرگذار است. اگر آب در جایی باقی بماند و هیچ حرکتی نکند، آرام آرام تبدیل به گندآب می‌شود. به باور من انسان هم باید حرکت کند و این حرکت یعنی سفر. خوشحالم که کار من سفر کردن است.

وی تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم که برای سفر باید به آنتالیا یا سوییس رفت، بلکه کشور ما پر از زیبایی است که متاسفانه بسیاری از آنها تاکنون معرفی نشده‌اند و مردم ما شناختی نسبت به آن ندارند. ما در اهل سفر تلاش داریم اولا تمدن گذشته خود را بازنمایی و معرفی کنیم و ثانیا به مردم بگوییم ایران زیبا را ببینید و سفر بروید. منظورم ساده ترین وجه ممکن از یک سفر است. شاید من پولی به اندازه کافی برای سفر به یک شهر دیگر نداشته باشم اما میتوانم ارتفاعات شهرم، دشت‌های شهرم و زندگی مردم اطرافش را تماشا کنم. تماشای مناظری که در اطراف من است، هزینه ای برایم ندارد. همین نوع از سفر کردن باعث می‌شود حال بهتری پیدا کنم.

خلیلی درباره پژوهش مجموعه مستند «اهل سفر» گفت: به نظرم برای پژوهش درباره هر منطقه‌ای باید بشناسیم آنجا چه تاریخی دارد، آب و هوایش چگونه است و مردمش چه آداب و رسومی دارند و با چه زبانی سخن می‌گویند. اینها اطلاعات اولیه‌ای است که به راحتی میتوان آنها را پیدا کرد. این اطلاعات بسیار متفاوت با این است که شما اهل آن منطقه باشید و همه جزییات را بدانید. وقتی وارد یک منطقه می‌شوید، زمانی مردم آن با شما انس بیشتری می‌گیرند که اطلاعات دقیق‌تری از منطقه داشته باشید. این اطلاعات فقط با تجربه به دست می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار