معاون عمرانی وزارت کشور تاکید کرد؛

مناسب‌سازی، نیازمند نقشه راهی نوین

تهران (پانا) - معاون عمرانی وزارت کشور ضمن اشاره به مصوبات جلسات مناسب‌سازی که در اجرا با ضعف مواجه می‌شوند، گفت این عدم اجرا گاهی اوقات به دلیل نیاز به طی مسیرهای پیچیده اتفاق می‌افتد زیرا دستگاه‌های عمل‌کننده هنوز حساس نشده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌سازی، نیازمند نقشه راهی نوین

به گزارش ایسنا؛ بیست‌وپنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور جمالی‌نژاد (معاون عمرانی وزیر کشور)، طریفی‌حسینی (معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی)، قادری (معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی) و نمایندگانی از شهرداری تهران، بنیاد شهید، شورای عالی استان‌ها و رئیس شبکه ملی ناشنوایان و رئیس شبکه ملی نابینایان کشور در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزارت کشور در این جلسه به مصوبات خوب جلسات مناسب‌سازی که در اجرا با ضعف مواجه می‌شود اشاره کرد و افزود: این عدم اجرا گاهی اوقات به دلیل نیاز به طی مسیرهای پیچیده اتفاق می افتد زیرا دستگاه‌های عمل‌کننده هنوز حساس نشده‌اند.

وی افزود: پیشنهادی دارم که امسال و با توجه به نگاه و رویکرد تحولی دولت، فراخوانی از نخبگان و کسانی در حوزه مناسب‌سازی حرفی برای گفتن دارند، انجام شود و راهبردی نوین در عرصه مناسب‌سازی در پیش بگیریم و در حقیقت به نقشه راه نوین نیاز داریم.

جمالی‌نژاد گفت: موضوعات مناسب سازی به پیگیری‌های مداوم، مستمر و گاه میدانی و خارج از این مجموعه نیاز دارد. اینکه گلوگاه‌های مختلف این حوزه را بشناسیم، برای مثال شورای عالی مسکن، شورای شهر، کمیسیون ماده ۵، شورای عالی استان‌ها، سمینار استانداران و... که تصمیم‌سازی و تصمیم گیری ها در این گلوگاه‌ها انجام می شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگرم این است تقویم فشرده‌ای برای امسال آماده شود و برنامه‌های عملیاتی و میدانی را با حضور در این گلوگاه‌ها پیش ببریم و گزارش عملکرد این نهادها در زمینه مناسب‌سازی را به صورت حضوری از آنها بگیریم. این برنامه‌ریزی باعث می‌شود بتوانیم یک تور عملیاتی اجرایی برای مناسب سازی در کشورمان داشته باشیم.

در ابتدای این نشست نیز حمید جعفری، رئیس شبکه ملی نابینایان در خصوص مشکلات مناسب‌سازی برای گروه‌های معلولیتی مختلف جامعه صحبت کرد و مناسب‌سازی دستگاه‌های ATM و وب‌گاه‌های بانک‌ها و وب سایت‌ها را خواستار شد.

وی همچنین به مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی، داخل هتل‌ها و هواپیماها اشاره کرد و شبکه‌های ملی را به عنوان برایند تشکل‌های مختلف فعال در حوزه‌های معلولیتی عنوان کرد.

در ادامه جلسه بهزاد اشتری، نماینده شبکه ملی ناشنوایان در خصوص لزوم ایجاد سامانه پیامکی اورژانس و آتش‌نشانی برای ناشنوایان در سطح کشور، قرار دادن مترجم زبان اشاره دائمی در صدا و سیما، نهادهای مختلف، شورای شهر و ... راه اندازی مجدد زیرنویس فارسی فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های سیما و سینماهای سطح کشور و... را به عنوان مطالبات ناشنوایان مطرح کرد.

علی‌محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم اهمیت و پیگیری جدی مصوبات جلسه بیست و چهارم ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که با حضور وزیر کشور و در بهمن ماه گذشته برگزار شده بود،گفت: جلسه گذشته برای اولین بار با حضور وزیر کشور و حضور ۴ معاون وزیر در تراز ملی برگزار شد و ۲۹ مصوبه داشت که در حال انجام است و در سال ۱۴۰۲ در فضای بهزیستی و ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در دست اقدام و پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار