چمران در نشست مشترک با معاون اجتماعی قوه قضائیه تاکید کرد؛

پیشگیری از ورود پرونده‌های متعدد شهری به قوه قضاییه

تهران (پانا) - نشست مشترک رئیس و اعضای شورای شهر تهران و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر و مشکلات آن و راهکارهای تعاملات مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از ورود پرونده‌های متعدد شهری به قوه قضاییه

شهر تهران، نشست مشترک رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر و مشکلات آن و راهکارهای تعاملات مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

مهدی چمران در این نشست گفت: اصل بحث ما این است که کار مردم سریعتر و دقیق تر انجام شود، رعایت عدالت یکی از اصول و مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی است و قائدتا در جامعه ای که عدل و عدالت برقرار باشد در آن جامعه مردم راحت تر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: باید پیشگیری کنیم تا نیاز به درمان‌های طولانی و سخت نداشته باشیم؛ اگر این پیشگیری‌ها اتفاق بیفتد نیاز به ورود پرونده‌های متعدد شهری به قوه قضاییه نبوده و بسیاری از مشکلات قابل حل می‌شود.

در این نشست که مهدی اقراریان، ناصر امانی و سیدجعفر تشکری هاشمی و مدیران کل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز حضور داشتند، درباره قوانین شهری و معضلات عدم اجرای آن توسط مدیران و کارگزاران شهر بحث و گفتگو شد.

بازدارندگی و نظارت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه باغات و تغییر کاربری ها، آسیب شناسی برای کاهش پرونده های قضایی علیه شهرداری، آسیب زا بودن فضاهای سبز محدود و در مناطق کم برخوردار و پاتوق شدن این اماکن برای جرم و تخلف، کاهش فاصله شمال و جنوب و توجه بیشتر به مناطق محروم تهران، توجه به تغییرات اساسی در ترکیب جمعیتی مناطق شهری و مهاجرت، ساماندهی آسیب های اجتماعی به ویژه کودکان کار از اهم مباحث این نشست بود که مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت.

در نهایت مقرر شد با تداوم این نشست‌ها با شورای شهر و شهرداری مقدمات هم‌افزایی بیشتر مجموعه مدیریت شهری تهران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در راستای دغدغه‌های مشترک در حوزه کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از اقشار آسیب‌دیده و در معرض آسیب فراهم گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار