دبیر جامعهشناسی دبیرستان باهنر ناحیه دو کرج:
هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش نقش مهمی در جهاد تبیین ندارد
کرج (پانا) - دبیر جامعهشناسی دبیرستان باهنر ناحیه دو کرج گفت هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش نقش مهمی در جهاد تبیین ندارد.
راضیه یعقوب تنها، دبیر جامعه شناسی دبیرستان باهنر ناحیه دو کرج که در دوره تربیت مربی جهاد تببین مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب در کانون امام علی علیه السلام شرکت کرده بود در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «جهاد تبیین، تکلیف الهی پیامبران و امامان بوده تا حق را از باطل جدا و باطل را نابود کنند اما، حالا این تکلیف بر عهده مومنان قرار داده شده است. بنابراین هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش نقش مهمی در جهاد تبیین ندارد.»
وی افزود: «تبیین، یعنی روشنگری، بیان حقیقت، از بین بردن غبار جهل و نادانی، جهاد تبیین یعنی تلاش برای نجات مردم از اغواگری و گمراهی، خنثی کردن تلاش های دشمنان برای تاثیرگذاشتن بر افکار عمومی خصوصاً جوانان و نوجوانان است.»
یعقوب تنها اضافه کرد: «تحریف و شبهه افکنی آنقدر زیاد است که فاسدترین فرد زمان خود یعنی یزید را به بالاترین سطح اجتماع می رساند و پیشوای راستین امت اسلام حضرت اباعبدالله الحسین را با فجیع ترین وجه ممکن به قتلگاه می فرستد.»
وی جهاد تببین را امری ضروری دانست و اظهار کرد: «چند دلیل برای ضرورت جهاد تبیین وجود دارد اول اینکه انسان موجودی است تحریف گر و توجیه گر؛ یعنی دین را تحریف می کند تا خود یا دیگران تکلیف الهی شان را انجام ندهند یکی دیگر از دلایل ضرورت جهاد تبیین شبهه افکنی و تبلیغات دشمن در زمان کنونی می باشد.»
یعقوب تنها در پاسخ به اینکه آموزشوپرورش در حوزه جهاد تبیین چه وظیفهای بر عهده دارد بیان کرد: «آموزش و پرورش مهمترین نقش را در جهاد تبیین دارد هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش در جهاد تبیین نقش پررنگی ندارد معلمان نقش مهمی در تربیت جامعه دارند و وظیفه آنها آگاهی و بیداری دانش آموزان است. دانش آموزان امروز مسئولان آینده جامعه هستند دشمن از هر راهی وارد می شود تا آنها را از تربیت اسلامی دور کند، دانش آموزان امروز مهم ترین و با ارزش ترین سرمایه های ما هستند، بنابراین وظیفه معلمان است تا استارت جهاد تبیین را بزنند.»
وی در خصوص اینکه آموزش و پرورش چه اقداماتی در جهت جهاد تبیین بر عهده دارد، گفت: «تشکیل کارگروه های جهاد تبیین در آموزش و پرورش هر ناحیه و مدارس، برگزاری نمایشگاههای دستاوردهای انقلاب، استفاده از معلمان توانمند و مجرب جهت روشنگری اولیا و مربیان،دعوت از جوانان نخبه مومن و محجبه در مدارس جهت جهاد تبیین ،برگزاری جلسات و نشست های بصیرت افزایی و پرسش و پاسخ دانش آموزی در پایان جلسه ،برگزاری مسابقات دانش آموزی و استفاده از منابعی مانند با دست های خالی، سلام بر ابراهیم جلد اول است.»
دبیر جامعه شناسی همچنین در خصوص سبک زندگی اسلامی نیاز به چه چیزی دارد، گفت: «در واقع سبک زندگی اسلامی نیاز به تبیین دارد .تفرقه میان مسلمانان و جلوگیری از تشکیل امت اسلامی و وحدت مسلمانان یکی از اهداف دشمنان اسلام و ایران است. مسأله وحدت مسلمانان نیاز به جهاد تبیین دارد. امروز به نام زن زندگی آزادی بی حجابی را در کشور ما رواج دادند بنابراین مسئله حجاب نیاز به جهاد تبیین دارد. برخی از مسئولین ما کم کاری می کنند. خطاهایی دارند. از سیره زندگی شهدا فاصله گرفتند، بنابراین سیره زندگی شهدا نیاز به جهاد تبیین دارد.»
یعقوب تنها در خصوص راه های دشمن که جوانان را به سمت ناامیدی سوق می دهد خاطر نشان کرد: «دشمن جوانان را از راه ذهنشان فریب میدهند و از آینده می ترساند و ذهن آنها را به شکلی پرورش می دهند تا آینده روشنی را تصور نکنند.انگیزه آنها را برای ماندن از بین می برند دشمن دستاوردهای انقلاب را تحریف می کنند اعتماد به آمریکا را در افکار عمومی تقویت می کنند.»
دبیر جامعه شناسی شکست دشمن در نبرد سخت جنگ عراق علیه ایران را یادآور کرد و گفت: «ایران در نبرد با عراق سیلی محکمی بر دشمنان زد و دشمن شکست خورد و انواع تحریمها را علیه ما اجرا کرد در این موارد آن نتیجه مطلوب را نتوانست کسب کند. حالا نوبت به نبرد فرهنگی و جنگ نرم رسیده و با ابزارهای بسیار پیشرفته و قدرت بالا و هزینه های گزاف این ماموریت را انجام می دهد.»
یعقوب تنها در پایان افزود: «کشوری را در دنیا سراغ نداریم که صدها شبکه ماهواره ای علیه آنها برنامه تولید کنند و این حجم از جنگ روانی را در آنجا به وجود آورده باشند تا حقیقت را وارونه جلوه دهند.»
دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور
ارسال دیدگاه