برنامه مدیریت خشکسالی ترکیه برای 23 حوضه آبریز

تهران (پانا) - وزارت کشاورزی و جنگلداری و اداره کل مدیریت آب ترکیه یک "طرح مدیریت خشکسالی" را برای 23 حوضه در سراسر کشور به اشتراک گذاشتند تا خسارات مرتبط با خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی را به حداقل برسانند و مشکلات تامین آب و غذا را ریشه‌کن کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه مدیریت خشکسالی ترکیه برای 23 حوضه آبریز

به گزارش ایانا به نقل از دیلی صباح، در چارچوب این طرح، 13 اقدام مختلف از جمله آگاهی از خشکسالی، کاهش تلفات و نشت، بازیابی آب خاکستری و منابع آب جایگزین در حوضه‌های آبریز آکارچای، مریچ-ارگنه، مرمره، شرق دریای سیاه، ساکاریا، سوسورلوک، یشیل ایرماق، غرب دریای سیاه و کیزیلیرماک انجام خواهد شد.

طرح مقابله با خشکسالی با هدف صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۳۸۱ مترمکعب آب در ۹ حوضه از ۱۱ حوضه انجام می‌گیرد.

ذیل این طرح اقداماتی برای حصول اطمینان از استفاده پایدار از آب مانند تجزیه و تحلیل تاثیر منطقه‌ای در دستور کار است. این تجزیه و تحلیل به‌منظور تعیین حساسیت حوضه‌ها نسبت به خشکسالی و آسیب‌پذیری بخش‌های وابسته به آب انجام می‌گیرد.

علاوه بر این، به‌عنوان بخشی از این طرح یک رویکرد برای کاهش اثرات منفی خشکسالی و کمبود آب در منابع تولید و زندگی اجتماعی-اقتصادی در نظر گرفته شده تا با تنظیم استفاده منطقی و کارآمد از منابع محدود آب در یک حوضه به نتیجه برسد.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها، 133 متر مکعب در حوضه مریچ ارگنه، 263 متر مکعب در مرمره، 275 در سوسورلوک، 237 در ساکاریا، 155 در آکارچای، 106 در غرب دریای سیاه، 149 در یشیل ایرماق، 63 در شرق دریای سیاه و یکهزار متر مکعب در کیزیلیرماک فراهم خواهد شد.

کار در حوضه‌های تعیین شده قرار است تا پایان سال 2023 تکمیل شود در حالی که در حال حاضر 11 حوضه آماده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار